Пріоритетні напрямки діяльності учнівського самоврядування
Учнівське самоврядування ліцею - добровільне об’єднання учнів, утворене для забезпечення участі здобувачі освіти закладу в управлінні справами колективу свого класу і ліцею, вироблення навичок самоврядування, виявлення лідерського потенціалу, вміння працювати на засадах партнерства і гласності.
Девіз :
Збиратися разом - це початок,
Триматися разом - це процес,
Працювати разом - це успіх!
(Генріх Форд)
Учнівське самоврядування ліцею користується підтримкою і допомогою адміністрації ліцею у вирішенні головних питань. Перелік питань, що належать до компетенції координаційної ради ліцею, узгоджується з керівництвом навчального закладу; має свою назву, Концепцію, Положення, Статут, символіку, атрибутику.
Мета роботи учнівського самоврядування "Viktori":
Формування соціально-адаптованої особистості, якій властиві управлінські і лідерські якості. Виховання у молоді свідомого ставлення до своїх обов’язків, поваги до законів держави, набуття певного рівня правових знань.
Завдання роботи учнівськог самоврядування «Viktori»:
- створення умов для успішної реалізації особистості, яка займає домінуюче положення в суспільстві;
- розроблення організаційної структури самоврядування;
- розвиток організаторських та управлінських якостей учнівської молоді;
- формування в учнівської молоді вміння робити вибір, відстоювати свої права, права колективу.
Принципи учнівського самоврядування «Viktori»:
- Створення рівних умов для участі всіх здобувачів освіти.
- Відвертість, чесність, демократичність.
- Прозорість у процесі діяльності і прийнятті рішень.
- Гнучкість.
- Наполегливість.
- Обізнаність.
- Співпраця з усіма зацікавленими сторонами.
- Орієнтація на успіх.
Напрями діяльності учнівського самоврядування «Viktori»:
- Національно-патріотичне виховання.
- Правове виховання та правова освіта.
- Морально-етичне і естетичне виховання.
- Профілактично-оздоровча діяльність.
- Екологічне виховання.
- Волонтерський рух.
Всі напрями учнівського самоврядування тісно взаємопов’язані, доповнюють один одного, мають самостійне теоретико-методологічне значення. Разом з тим, усі вони утворюють цілісну систему учнівського самоврядування.
Організація роботи та керівні органи учнівського самоврядування «Viktori»:
Найвищим керівним органом Об’єднання є Конференція, яка скликається 2 рази на рік.
В період між Конференціями керівництво діяльністю учнівського самоврядування здійснюється радою ліцею.
Вищим керівним органом учнівського самоврядування на період між Конференціями є
координаційна рада ліцею.
На посаду лідера має право балотуватись людина ерудована, відповідальна, самостійна
у виявленні своїх думок, толерантна, цілеспрямована, культурна, з високими організаторськими здібностями.
Тому до ради ліцею учнівського самоврядування обираються найактивніші, дисципліновані учні 5-11-х класів (по 3 представники від кожного учнівського колективу), які користуються серед свої товаришів авторитетом і довірою.
Основною формою роботи ради ліцею є засідання, які проводяться 3 рази в рік
Засідання ради школи веде Голова ради ліцею.
Представниками ради школи є учні 5-11 класів ліцею.
Педагогічну підтримку діяльності учнівського самоврядування здійснює адміністрація
ліцею та вчителі - наставники.
Структура учнівського самоврядування
Учнівське самоврядування має двоступеневу структуру – загальноліцейську і класну – з чітким взаємозв’язком органів учнівського самоврядування класів із загальноліцейським: перші підпорядковуються останнім, а педагогічний колектив освітнього закладу здійснює консультативну педагогічну допомогу і підтримку самоврядування обох рівнів.
Структура першого рівня – учнівське самоврядування на рівні класних колективів (5-11 класи ). Кожен учень є представником одного із класних учнівських комітетів, секторів, загонів тощо.
Структура другого рівня - учнівське самоврядування.
Включає в себе:
- комітет освіти;
- комітет здоров'я;
- комітет внутрішніх справ;
- комітет прес- служби;
- комітет культури та відпочинку.
Самоврядування в виконує наступні функції:
- забезпечення порядку в ліцеї, організація чергування в ліцеї та класах; організація дозвілля молодших школярів на перервах;
- контроль за відвідуванням ліцею учнями;
- проведення загальноліцейних лінійок, зборів, виставок, конференцій, круглих столів;
- організація самообслуговування в класах, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог;
- підготовка та проведення конкурсів, творчих свят, змагань, фестивалів;
- організація роботи із збереження ліцейського майна, води, електроенергії, підручників;
- організація роботи з благоустрою території ліцею;
- участь у розробці плану роботи ліцею на новий навчальний рік;
- надання допомоги в організації оздоровчих таборів;
- участь у проведенні педагогічних рад, на яких розглядаються питання життєдіяльності учнівських колективів;
- проведення соціологічних досліджень з проблем життєдіяльності учнівських колективів.
Робочий склад координаційної ради
НАЗВА КОМІТЕТІВ |
ЗАВДАННЯ КОМІТЕТІВ |
Президент ради ліцею |
Відповідає за: -контроль роботи самоврядування учнівських колективів. |
Комітет освіти |
Відповідає за: |
|
Відповідає за: чергування по школі, здійснення контролю над дотриманням учнями внутрішнього розпорядку |
комітет культур та відпочинку |
Відповідає за: |
прес- служби
|
Відповідає за: ведення фб- сторінки ліцею та сайту. |
комітет здоров'я |
Відповідає за: -перевірка класних куточків; |
Учнівське самоврядування ліцею – це розширення діапазону діяльності дорослих і дітей – представників єдиного колективу, можливостей для їхньої співдружності, творчого пошуку і ініціативи, засіб вчитися жити і працювати за законами демократичного суспільства.
Це ключ до цікавого та змістовного життя учнівського колективу нашої школи.