A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Новонадеждинський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Методична рада

Положення про методичну раду

КЗ «Новонадеждинський ліцей»

 

Загальні положення

 

      Методична рада створюється в цілях координації діяльності структурних підрозділів методичної служби навчального закладу.

      Рада є колективним суспільним органом, об'єднує на добровільній основі педагогічних працівників навчального закладу.

      Рада є консультативним органом з питань організації методичної роботи в навчальному закладі.

      Методична рада в своїй діяльності дотримується Конвенції про права дитини, керується законами України, рішеннями уряду України, органів управління всіх рівнів з питань навчально-виховної, методичної, дослідноекспериментальної і проектно-дослідницької діяльності, а також Статутом і правовими актами ліцею.

Завдання діяльності  методичної ради

 

      Методична рада створюється для вирішення наступних задач, покладених на навчальний заклад:

  • координація діяльності методичних об'єднань і інших структурних підрозділів методичної служби навчального закладу, направленої на розвиток методичного забезпечення освітнього процесу;
  • розробка основних напрямів методичної роботи навчального закладу;
  • формування мети і завдань методичної служби навчального закладу;
  • забезпечення методичного супроводу навчальних програм, розробка навчальних, науково-методичних і дидактичних матеріалів;
  • організація дослідно-пошукової, інноваційної і проектно-дослідницької діяльності в навчальному закладі, напрямів на освоєння нових педагогічних технологій, розробку авторських програм, апробацію навчально-методичних комплексів;
  • організація консультування педагогічних працівників навчального закладу  по проблемах вдосконалення професійної майстерності, методики проведення різних видів занять і їх навчально-методичного і матеріально-технічного забезпечення;
  • розробка заходів щодо узагальнення і розповсюдження педагогічного досвіду педагогічних працівників навчального закладу;
  • участь в атестації педагогічних працівників навчального закладу;
  • проведення педагогічних і методичних експериментів по пошуку і апробації нових технологій, форм і методів навчання;
  • професійне становлення молодих (початківців) викладачів;
  • виявлення, узагальнення і розповсюдження позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів;
  • організація взаємодії з іншими навчальними закладами, науково-дослідними установами з метою обміну досвідом і передовими технологіями в області

освіти;

  • упровадження в навчальний процес сучасних навчально-методичних і дидактичних матеріалів і програмного забезпечення автоматизованих систем навчання, систем інформаційного забезпечення занять, інформаційнобібліотечних систем. Розробка програмного забезпечення для проведення навчальних занять і упровадження їх в навчальний процес.

 

Основні напрями діяльності методичної ради:

 

  • аналіз результатів освітньої діяльності по предметах;
  • участь в розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального об'єму і змісту навчальних програм;
  • розгляд і оцінка інтегрованих навчальних програм по предметах, що вивчаються, і узгодження їх з програмами суміжних дисциплін для більш повного забезпечення вимог державних освітніх стандартів;
  • обговорення рукописів навчально-методичних і дидактичних матеріалів по предметах;
  • підготовка і обговорення методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації і кваліфікаційного рівня вчителів;
  • обговорення доповідей по методиці викладу принципових питань програми, обговорення і затвердження календарно-тематичних планів;
  • обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них;
  • розгляд питань організації, керівництва і контролю дослідницькою роботою вчителів;
  • організація і проведення педагогічних експериментів по пошуку і упровадженню нових інформаційних технологій навчання;
  • застосування на уроках діалогових автоматизованих систем і навчальних курсів, експертно-навчальних систем, демонстраційно-навчальних комплексів; - розробка і вдосконалення засобів підвищення наочності навчання (термінальних і дисплейних комплексів, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їх використовування в навчальному процесі;
  • вдосконалення навчальної лабораторної бази (лабораторних і спеціальних класів, кабінетів, локальних обчислювальних сітей і їх програмного забезпечення);
  • взаємовідвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між вчителями різних методичних об'єднань з метою обміну досвідом і вдосконалення методики викладання навчальних предметів;
  • сумісні засідання із спорідненими і взаємозабезпечуючими М/О в цілях обміну досвідом роботи;
  • вивчення досвіду роботи споріднених М/О інших навчальних закладів і обмін досвідом з цієї роботи;
  • вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями і малодосвідченими вчителями;
  • розробка положень про проведення конкурсів, змагань, предметних олімпіад.

 

Функції науково-методичної ради:

І. Організаційно-педагогічна:

 

  • сприяти пошуку та використанню в навчально-виховному процесі сучасних організаційних форм, методів і прийомів навчання й виховання, нових освітніх технологій;
  • створити колектив однодумців, які б працювали над постійним професійним самовдосконаленням, підвищенням продуктивності педагогічної праці; - здійснювати загальне керівництво методичною, науковою, інноваційною діяльністю (проведення науково-практичних конференцій, семінарів, практикумів, круглих столів, методичних конкурсів, виставок, предметних тижнів);
  • розгляд планів, програм, проектів усіх підрозділів методичної роботи, їх затвердження;
  • координація діяльності з питань методичної роботи з іншими підрозділами професійної освіти - міськими методичними об’єднаннями, інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників;
  • організація самоосвітньої роботи педагогів, самовдосконалення й самореалізація їхньої особистості;
  • організація цілеспрямованої роботи з молодими спеціалістами; -   проведення первинної експертизи стратегічних освітніх документів (програм, навчальних планів.

ІІ. Інструктивно-методична:

 

  • інструктаж та консультування педагогів з питань виконання нормативних, директивних документів, організації навчально-виховного процесу; - оперативне інформування педагогів про досягнення психолого-педагогічної науки, кращий педагогічний досвід педагогічних працівників міста, області, країни.

 

 

ІІІ. Пошуково-дослідницька:

  • стимулювання ініціативи та активізація творчості членів педагогічного колективу до науково-дослідницької, експериментальної та іншої творчої діяльності, спрямованої на вдосконалення, оновлення й розвиток навчально-виховного процесу в закладі освіти та роботі педагога; - контроль процесу та результатів комплексних досліджень, проектів, експериментів, здійснюваних в закладі освіти;
  • вироблення й погодження підходів до організації, здійснення та оцінка інноваційної діяльності в школі; - організація консультування педагогів з проблем інноваційної діяльності, дослідницької роботи, професійного вдосконалення.

 

ІV. Вивчення узагальнення й поширення передового досвіду:

  • вивчення професійних досягнень педагогів, узагальнення прогресивного досвіду кожного та впровадження його у практику роботи педагогічного колективу;
  • створення умов для використання в роботі педагогів діагностичних методик і моніторингових програм з прогнозування, узагальнення та оцінки результатів педагогічної діяльності.

Організація роботи методичної ради

       До складу ради входять голови М/О, керівники інших структурних підрозділів методичної служби (кафедр, лабораторій), досвідчені вчителі, директор і заступники директора навчального закладу.

      Склад ради затверджується наказом директора навчального закладу.       У складі ради можуть формуватися секції по різних напрямах діяльності (проектно-дослідницька, інноваційна, діагностична, розробка змісту і т.п.).       Керує радою заступник директора з методичної роботи. Для забезпечення роботи ради обирається секретар.

      Робота ради здійснюється на основі річного плану. План складається головою методичної ради, розглядається на засіданні методичної ради, узгоджується з директором ліцею і затверджується на засіданні педагогічної ради закладу.

      Періодичність засідань ради – 2 рази на семестр. Про час і місце проведення засідання голова методичної ради (секретар) зобов'язаний поставити до відома членів ради. Рекомендації підписуються головою методичної ради і секретарем. При розгляді питань, що зачіпають інші напрями освітньої діяльності, на засідання необхідно запрошувати відповідних працівників. По кожному з обговорюваних на засіданні питань приймаються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів.

 

Права методичної ради

 

      Методична рада має право:

  • готувати пропозиції і рекомендувати вчителів для підвищення кваліфікаційних категорій;
  • висувати пропозиції щодо поліпшення навчального процесу в ліцеї;
  • порушувати питання щодо публікації матеріалів про передовий педагогічний досвід, накопичений в методичних об'єднаннях;
  • порушувати питання перед адміністрацією закладу про заохочення педагогічних працівників навчального закладу за активну участь в дослідно пошуковій, експериментальній, науково-методичній і проектно-дослідницькій діяльності;
  • рекомендувати вчителям різні форми підвищення кваліфікації;
  • висувати вчителів для участі в конкурсах «Вчитель року» і «Класний керівник року».

 

 

План роботи методичної ради на 2023/2024авчальний рік

 

№ з/п

Дата

Що проводиться

Хто проводить

Відмітка про виконання

1.

Вересень

1. Аналіз діяльності методичної ради за 2022/2023 та пріоритетні завдання основної та старшої школи на 2023/2024авчальний рік.

2. Про затвердження плану роботи методичної ради

3. Вивчити стан викладання таких навчальних дисциплін у І семестрі:

- Трудове навчання.Технології  –  Мірошниченко Н.В.,Ісакова Т.Ю.;

- географія – Цяпка І.В.;

у ІІ семестрі:

- мистецтво – Братешко А.І. Ісакова Т.Ю;

- астрономія – Мірошниченко Н.В.

  4.  Наступність 4 - 5-х класів (класно-узагальнюючий контроль в 5-х класах

«Адаптація учнів 5-х класів до нових умов шкільного життя»).

  1. Огляд нормативних, директивних документів.                                 

 

Дирда Л.М.

 

 

 

Дирда Л.М.

 

Протоковило А.М.

 

 

 

 

 

 

Дирда Л. М

 

 

 

Дирда Л. М..

 

2.

Листопад

 1. Семінар «Засоби та інструментарій дистанційного навчання»; обговорення режимів, електронних

освітніх ресурсів, електронного журналу для проведення дистанційних уроків.

 2. Проходження атестації педагогічними працівниками у 2023/2024

навчальному році.

Дирда Л.М.

 

 

 

 

 

Протоковило А. М.

 

 

 

3.

Січень

1. Контроль за організацією поточного та підсумкового повторення

навчального матеріалу..

2. Про роботу з обдарованими учнями.

 

3. Формування ключових компетентностей учнів, передбачених Освітньою програмою КЗ «Новонадеждинський ліцей»  на 2023/2024 навчальний рік, враховуючи

особливості організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.

Дирда Л. М.

 

 

Огаренко О.Г. Корсун К. В.

 

Кучинська О.І.

 

 

4.

Березень

1.Методичний вебінар «Сучасний відеоурок: вимоги, методи, засоби та прийоми»; модернізація традиційних та впровадження інноваційних високоефективних форм та методів роботи, зокрема в умовах дистанційного навчання.

2. Про організоване закінчення 2023/2024 н. р. та особливості проведення ДПАучнів 4, 9-х класів.

3. Огляд нормативних, директивних документів.

 

 

Дирда Л.М.

 

 

 

 

 

 

Протоковило А.М.

Дирда Л. М.

 

 

 

5.

Червень

1. Звіт керівників МО про роботу за 2023/2024.р.

2. Обговорення проекту плану роботи методичної ради на 2024/2025 навчальний рік

3. Про виконання навчальних планів та програм за 2023/2024 навчальний рік

4. Про результати підвищення кваліфікації вчителів у 2023/2024 н. р.

5. Про результати вивчення стану викладання окремих предметів у 2023/2024 н.р.

6. Аналіз академічної навченості здобувачів освіти за ІІ семестр та за 2023/2024 н. р.

Керівники МО

 

Дирда Л. М.

 

    Дирда Л. М.

  Дирда Л. М.

 

  Дирда Л. М.

 

Дирда Л.М.

 

 

                                                          ПРОТОКОЛ №1

Засідання методичної ради

Дата: 06.09. 2023
Час: 18:00 - 20:00
Місце: Онлайн

Присутні:

Голова методичної ради школи – Дирда Л.Д, заступник з НВР

Члени ради: Корсун К.В., голова МО учителів суспільно-гуманітарного циклу

Дрюкова Ю.В., голова МО класних керівників

Кучинська О. І., голова МО природничо-математичного циклу

Огаренко О. Г., голова МО учителів початкових класів

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

  1. Про аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік.
  2. Про погодження структури методичної роботи навчального закладу
  3. Про погодження плану роботи методичної ради на 2023-2024 н.р.

        4. Про ознайомлення з планом вивчення стану викладання таких навчальних дисциплін у І семестрі:

- Трудове навчання.Технології  –  Мірошниченко Н.В.,Ісакова Т.Ю.;

- географія – Цяпка І.В.;

у ІІ семестрі:

- мистецтво – Братешко А.І. Ісакова Т.Ю;

- астрономія – Мірошниченко Н.В.

        5.  Наступність 4 - 5-х класів (класно-узагальнюючий контроль в 5-х класах

«Адаптація учнів 5-х класів до нових умов шкільного життя»).

  1.  Про огляд нормативних документів, новинок психолого-педагогічної

літератури.

  1. Про погодження планів роботи шкільних методичних об’єднань на 2023-2024 н. р.

 

СЛУХАЛИ: 1. Дирду Л. М., голову методичної ради, заступника директора з НВР, з аналізом методичної роботи за минулий навчальний рік.

УХВАЛИЛИ:

    1. Інформацію взяти до відома.
    2. Стан методичної роботи за 2022-2023 н. р. вважати задовільним.

 

СЛУХАЛИ: 2. Дирду Л. М., голову методичної ради, заступника директора з НВР, з проектом про структуру методичної роботи на 2023-2024 н.р. запропонувавши ухвалити таку структуру методичної роботи в закладі:

  • методична рада у складі:

   

Голова методичної ради школи – Дирда Л.Д, заступник з НВР

Члени ради:   Корсун К.В., голова МО учителів суспільно-гуманітарного циклу

Дрюкова Ю.В., голова МО класних керівників

Кучинська О. І., голова МО природничо-математичного циклу

Огаренко О. Г., голова МО учителів початкових класів

 

 

методичне  об’єднання учителів початкових класів (кер. Огаренко О. Г.), яке продовжить  роботу над темою «Впровадження інноваційних технологій  навчання в умовах НУШ», у складі:

  • Огаренко О. Г.. – керівник МО, учитель 2 класу НУШ
  • Савіна І. В. – учитель 4 класу НУШ
  • Цяпка Л. О. – учитель 3 класу НУШ
  • Сазонова О. В. – учитель 1 класу НУШ

 

  • методичне об’єднання  класних керівників,  яке працюватиме над  темою «Впровадження сучасних освітніх методик в систему роботи класних керівників як засіб соціалізації вихованців у суспільстві» у складі:
  • Дрюкова Ю. В. – керівник МО, класний керівник 8 класу
  • Гузь О.В. – класний керівник 9 класу
  • Корсун К. В. – класний керівник 7 класу
  • Ісакова Т. Ю. – класний керівник 6 класу
  • Сазонова О. В. – класний керівник 5 класу

УХВАЛИЛИ:

2.1. Структуру методичної роботи на 2023-2024 н.р. погодити.

 

СЛУХАЛИ: 3.Дирда Л.М., голову методичної ради, заступника директора з НВР, з пропозицією погодити план роботи методичної ради на 2023-2024 н.р.

 План роботи методичної ради на 2023/2024авчальний рік

 

№ з/п

Дата

Що проводиться

Хто проводить

Відмітка про виконання

1.

Вересень

1. Аналіз діяльності методичної ради за 2022/2023 та пріоритетні завдання основної та старшої школи на 2023/2024авчальний рік.

2. Про затвердження плану роботи методичної ради

3. Вивчити стан викладання таких навчальних дисциплін у І семестрі:

- Трудове навчання.Технології  –  Мірошниченко Н.В.,Ісакова Т.Ю.;

- географія – Цяпка І.В.;

у ІІ семестрі:

- мистецтво – Братешко А.І. Ісакова Т.Ю;

- астрономія – Мірошниченко Н.В.

  4.  Наступність 4 - 5-х класів (класно-узагальнюючий контроль в 5-х класах

«Адаптація учнів 5-х класів до нових умов шкільного життя»).

  1. Огляд нормативних, директивних документів.                                 

 

Дирда Л.М.

 

 

 

Дирда Л.М.

 

Протоковило А.М.

 

 

 

 

 

 

Дирда Л. М

 

 

 

Дирда Л. М..

 

2.

Листопад

 1. Семінар «Засоби та інструментарій дистанційного навчання»; обговорення режимів, електронних

освітніх ресурсів, електронного журналу для проведення дистанційних уроків.

 2. Проходження атестації педагогічними працівниками у 2023/2024

навчальному році.

Дирда Л.М.

 

 

 

 

 

Протоковило А. М.

 

 

 

3.

Січень

1. Контроль за організацією поточного та підсумкового повторення

навчального матеріалу..

2. Про роботу з обдарованими учнями.

 

3. Формування ключових компетентностей учнів, передбачених Освітньою програмою КЗ «Новонадеждинський ліцей»  на 2023/2024 навчальний рік, враховуючи

особливості організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.

Дирда Л. М.

 

 

Огаренко О.Г. Корсун К. В.

 

Кучинська О.І.

 

 

4.

Березень

1.Методичний вебінар «Сучасний відеоурок: вимоги, методи, засоби та прийоми»; модернізація традиційних та впровадження інноваційних високоефективних форм та методів роботи, зокрема в умовах дистанційного навчання.

2. Про організоване закінчення 2023/2024 н. р. та особливості проведення ДПАучнів 4, 9-х класів.

3. Огляд нормативних, директивних документів.

 

 

Дирда Л.М.

 

 

 

 

 

 

Протоковило А.М.

Дирда Л. М.

 

 

 

5.

Червень

1. Звіт керівників МО про роботу за 2023/2024.р.

2. Обговорення проекту плану роботи методичної ради на 2024/2025 навчальний рік

3. Про виконання навчальних планів та програм за 2023/2024 навчальний рік

4. Про результати підвищення кваліфікації вчителів у 2023/2024 н. р.

5. Про результати вивчення стану викладання окремих предметів у 2023/2024 н.р.

6. Аналіз академічної навченості здобувачів освіти за ІІ семестр та за 2023/2024 н. р.

Керівники МО

 

Дирда Л. М.

 

    Дирда Л. М.

  Дирда Л. М.

 

  Дирда Л. М.

 

Дирда Л.М.

 

 

УХВАЛИЛИ:

3.1. План роботи методичної ради на 2023-2024 н.р. погодити.

СЛУХАЛИ: 4. Протоковило А. М., директор, з планом вивчення стану викладання таких навчальних дисциплін у І семестрі:

- Трудове навчання.Технології  –  Мірошниченко Н.В.,Ісакова Т.Ю.;

- географія – Цяпка І.В.;

у ІІ семестрі:

- мистецтво – Братешко А.І. Ісакова Т.Ю;

- астрономія – Мірошниченко Н.В.

ВИСТУПИЛИ:

  • Корсун К.В., учитель англійської мови, вказавши на пріоритетні напрямки при плануванні роботи на 2023-2024 н.р. учителям- предметниками.
  • Огаренко О. Г., учитель НУШ з особливостями організації роботи на 2023-2024 н.р. умовах даного навчального закладу..

УХВАЛИЛИ:

4.1. План вивчення стану викладання навчальних дисциплін у 2023-2024 н.р. прийняти до уваги.

4.1. Рекомендувати кожному учителю в обов’язковому порядку опрацювати методичні рекомендації щодо предмета, який викладатиме учитель у 2023-2024 н.р.

 СЛУХАЛИ:5. Дирду Л. М., заступник директора з НВР  про наступність 4 - 5-х класів (класно-узагальнюючий контроль в 5-х класах «Адаптація учнів 5-х класів до нових умов шкільного життя»).

           ВИСТУПИЛИ: Сазонова О.В., класний керівник 5 класу, з методичними рекомендаціями щодо адаптації учнів 1, 5, 10 класів.

            УХВАЛИЛИ 5.1. Рекомендувати кожному учителя 1, 5, 10 класів опрацювати «Методичними рекомендаціями щодо адаптації учнів 1, 5, 10 класів».

 

СЛУХАЛИ: 6. Дирду Л.М., заступника з НВР з оглядом нормативних і директивних документів

УХВАЛИЛИ:

    1. Рекомендувати педагогам ознайомитись з методичними рекомендаціями щодо планування виховної роботи з класними колективами у 2023-2024 н.р. та заходами для включення їх до планів виховної роботи.

 

СЛУХАЛИ: 7.

- Огаренко О.Г. з аналізом роботи МО учителів початкових класів за минулий рік та планом роботи на 2023-2024 н.р.

- Дрюкову Ю.В. з аналізом роботи МО класних керівників за минулий рік та  планом роботи на 2023-2024 н.р.

УХВАЛИЛИ:

7.1.   Плани  роботи  шкільних  методичних  об’єднань  на   2023- 2024 н.р. погодити.

 

Голова методичної ради                                Людмила ДИРДА

 

                      Дирда Л. М..

                     Дрюкова Ю. В.

                     Корсун К. В.

                     Кучинська О. В.

_________Огаренко О. Г.

 

 

Протокол №2

Засідання методичної ради

Дата: 10.11. 2023 року
Час: 18:00 - 20:00
Місце: Онлайн

Присутні:

Голова методичної ради школи – Дирда Л.Д, заступник з НВР

Члени ради: Корсун К.В., голова МО учителів суспільно-гуманітарного циклу

Дрюкова Ю.В., голова МО класних керівників

Кучинська О. І., голова МО природничо-математичного циклу

Огаренко О. Г., голова МО учителів початкових класів

Учасники:

  • Педагогічні працівники

 

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Семінар «Засоби та інструментарій дистанційного навчання»; обговорення режимів, електронних освітніх ресурсів, електронного журналу для проведення дистанційних уроків.

 2. Проходження атестації педагогічними працівниками у 2023/2024 навчальному році

СЛУХАЛИ:  1. Дирду Л. М., заступника директора з НВР, яка ознайомила учасників з актуальними засобами та інструментарієм дистанційного навчання, а також з режимами, електронними освітніми ресурсами та електронним журналом для проведення дистанційних уроків.

ВИСТУПИЛИ: Кучинська О. І., голова МО природничо-математичного циклу, яка зазначила, що на семінарі:

  • Обговорили  різні режимами дистанційного навчання, такими як синхронний, асинхронний та змішаний.
  • Дізналися про різні електронні освітні ресурси, які можна використовувати для проведення дистанційних уроків.

 

УХВАЛИЛИ: 1.1 Семінар «Засоби та інструментарій дистанційного навчання» був корисним для учасників, адже вони отримали актуальну інформацію про те, як використовувати різні режими, електронні освітні ресурси та електронний журнал для проведення дистанційних уроків.

 

 

 

СЛУХАЛИ:  2. Протоковило А. М., директор., яка наголосила на необхідності щорічної курсової перепідготовки педагогічних працівників.

ВИСТУПИЛИ: Дирда Л. М., заступник директора з НВР, про зміни щодо атестації в 2024 році.

УХВАЛИЛИ: 2.1. Рекомендувати вчителям обирати курси і модулі різної направленості з такою кількістю годин загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника упродовж п’яти років, яка оплачується за кошти державного та місцевих бюджетів, має бути мінімум 150 годин, з яких не менше 10 % обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами, а також щонайменше 10% від загальної кількості годин підвищення кваліфікації приділяти вдосконаленню знань із надання психологічної підтримки учасникам освітнього процесу.

 

Голова методичної ради                                Людмила ДИРДА

 

                           Дирда Л. М..

                          Дрюкова Ю. В.

                          Корсун К. В.

                          Кучинська О. В.

_________ Огаренко О. Г.

 

Протокол №3

Засідання методичної ради

Дата: 10.01. 2024 року
Час: 18:00 - 20:00
Місце: Онлайн

Присутні:

Голова методичної ради школи – Дирда Л.Д, заступник з НВР

Члени ради: Корсун К.В., голова МО учителів суспільно-гуманітарного циклу

Дрюкова Ю.В., голова МО класних керівників

Кучинська О. І., голова МО природничо-математичного циклу

Огаренко О. Г., голова МО учителів початкових класів

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Контроль за організацією поточного та підсумкового повторення навчального матеріалу (виявлення навчальних втрат)

2. Про роботу з обдарованими учнями.

3. Формування ключових компетентностей учнів, передбачених Освітньою програмою КЗ «Новонадеждинський ліцей»  на 2023/2024 навчальний рік, враховуючи особливості організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання.

СЛУХАЛИ:  1. Дирду Л. М., заступника директора з НВР, яка зазначила, що Контроль за організацією поточного та підсумкового повторення навчального матеріалу передбачає:

  • Перевірити організацію поточного та підсумкового повторення навчального матеріалу в ліцеї.
  • Визначити проблемні питання та надати рекомендації щодо їх вирішення.

      Людмила Миколаївна доповіла про організацію поточного повторення навчального матеріалу в ліцеї. Вона зазначила, що вчителями використовуються різноманітні форми та методи поточного повторення, такі як:

  • опитування;
  • письмові роботи;
  • тестові завдання;
  • контрольні диктанти;
  • лабораторні роботи;
  • практичні роботи.

Дирда Л.М. доповіла про організацію підсумкового повторення навчального матеріалу в ліцеї. Вона зазначив, що вчителями використовуються різноманітні форми та методи підсумкового повторення, такі як:

  • уроки узагальнення та систематизації знань;
  • уроки контролю та оцінювання знань;
  • заліки;
  • екзамени.

Під час обговорення проблемних питань було відзначено, що:

  • Деякі вчителі не приділяють належної уваги організації поточного та підсумкового повторення навчального матеріалу.
  • Не всі вчителі використовують різноманітні форми та методи повторення.
  • Рівень знань учнів з деяких предметів залишається низьким.

 

 

 

ВИСТУПИЛИ: Дрюкова Ю. В., голова МО класних керівників потрібно:

 

  • рекомендувати вчителям приділяти більше уваги організації поточного та підсумкового повторення навчального матеріалу.
  • Використовувати різноманітні форми та методи повторення.
  • Провести додаткові заняття з учнями, які мають низький рівень знань.

УХВАЛИЛИ: 1.1. Засідання методичної ради визнало роботу педагогічного колективу ліцею з організації поточного та підсумкового повторення навчального матеріалу задовільною.

СЛУХАЛИ: 2. Корсун К. В., голова МО учителів суспільно-гуманітарного циклу, доповіла про стан роботи педагогів з обдарованими учнями. Вона, зокрема, зазначила, що учні школи є постійними учасниками  Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика та Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка

Також педагогами закладу проводиться індивідуальна робота з обдарованими учнями в позаурочний час, на уроках таким школярам пропонуються завдання підвищеної складності.

ВИСТУПИЛИ: Дирда Л. М.., голова методичної ради, яка зазначила, що кожна обдарована дитина – це індивідуальність, яка потребує особливого підходу. Сприяння реалізації обдарування вимагає організації особливого середовища, яка виходить за межі навчання у звичайній школі. Тому для досягнення поставленої мети система роботи з обдарованою молоддю має бути органічною сукупністю змісту, методів, форм, прийомів та засобів, які ставлять дитину в умови суб'єкта творчої діяльності й забезпечують формування її особистості як дослідника.

УХВАЛИЛИ: 2.1. Організувати умови педагогам для підвищення кваліфікації з проблеми організації роботи з обдарованими учнями.

2.2 Розмістити на сайті школи методичні рекомендації для педагогів з виявлення та супроводу обдарованих дітей.

2.3. Впровадити в практику роботи вчителів з обдарованими учнями принцип індивідуалізації і диференціації навчання.

СЛУХАЛИ: 3. Дирду Л. М., заступника директора з НВР, яка зазначив, що формування компетентностей відбувається у процесі різноманітних видів діяльності на уроках та поза уроками: активних, пасивних, інтерактивних, індивідуальних групових і т.д. Всі вони важливі, бо діюча особистість повинна зуміти виконати й просту, механічну роботу, й складну творчу. Проте, зрештою, творчі види роботи – найважливіші, бо дитину в майбутньому чекає освоєння світу, а це не виконання вправи за зразком, це безперервна творчість, постійне розв’язання нестандартних завдань. Тому навчально-виховний процес слід будувати відповідно до потреб особистості та індивідуальних можливостей дітей, щоб зростала їх самостійність і творча активність. В досягненні цієї мети мені допомагає використання інтерактивних технологій, які грунтуються на діалозі, моделюванні ситуацій вибору, вільному обміні думками. Вона наголосила на необхідності застосування у своїй педагогічній діяльності нестандартних уроків: урок-подорож, урок-конкурс, урок-вікторина, брейнринг, урок-пошук, урок-казка, урок-гра, урок-студія тощо.

 ВИСТУПИЛИ: Левченко О.В, директор, яка зазначила, що на сучасному етапі методика пропонує багато дуже цікавих активних, інтерактивних, нестандартних форм роботи. Для активізації розумової діяльності учнів, для формування життєвих компетентностей важливим є гармонійне поєднання звичних, традиційних форм з інноваційними. Корисне все, що примусить дитину «зрозуміти – запам’ятати – засвоїти – принести до власної ціннісної системи – стати компетентною».

УХВАЛИЛИ:

Педагогам навчального закладу:

1. Повторно опрацювати вимоги державних програм щодо формування основних компетентностей учнів з навчальних дисциплін;

2. Систематично працювати над підвищенням рівня викладання предметів, вдосконалювати свою професійну майстерність, впроваджувати освітні інновації, сучасні інформаційні технології з метою розвитку в учнів ключових компетентностей;

3. Посилити роботу з обдарованими дітьми, залучати їх до участі в предметних олімпіадах, різноманітних конкурсах та проектах, що створюють умови для самопізнання й самореалізації школярів;

 4. Активно займатися самоосвітою, поширення передового досвіду, розробкою методичних посібників, авторських програм тощо.

Керівникам методичних об’єднань:

1. На підсумкових засіданнях проаналізувати вплив викладання конкретних навчальних предметів на формування ключових компетентностей;

2. Впроваджувати практику роботи курсів за вибором, індивідуальних та групових занять, які задовольняли б цікавість і потреби учнів різних вікових категорій, сприяли б здійсненню до профільної підготовки учнів та профорієнтації серед них;

3. Презентувати педагогічні досягнення на сторінках фахових журналів, залучатися до педярмарок, виставок з метою представлення своїх методичних знахідок. Практичному психологу здійснювати діагностичну та корекційну роботу з формування компетентностей учнів.

Адміністрації школи:

плануючи роботу, вдаватися до заходів, орієнтованих на розвиток ключових компетентностей учнів.

 

Голова методичної ради                                Людмила ДИРДА

 

                      Дирда Л. М..

                     Дрюкова Ю. В.

                     Корсун К. В.

                     Кучинська О. В.

_______Огаренко О. Г.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено