A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Новонадеждинський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Методичне об'єднання класних керівників

                                                                                                                            ЗАТВЕРДЖУЮ

                                                                                                                            Директор закладу

_________ Аліна ПРОТОКОВИЛО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПОЛОЖЕННЯ

ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ

КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

«НОВОНАДЕЖДИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ БЛИЗНЮКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЛОЗІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                СХВАЛЕНО

                                                                                                                          педагічною радою

                                                                                                                             протокол засідання

                                                                                                                        №2 від 11.12.2022

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Загальні положення

1.1. Методичне об'єднання класних керівників закладу освіти (далі  - МО) є структурним  підрозділом внутрішньошкільної системи керування виховним процесом та координує науково-методичну і організаційну роботу класних керівників.

1.2. МО у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Загальною Декларацією  прав людини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцією національно-патріотичного виховання в системі освіти України», Положенням про класного керівника закладу загальної середньої освіти, Державним стандартом загальної середньої освіти, Статутом закладу освіти та даним Положенням.

1.3. Роботу МО класних керівників організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги та взаємоконтролю.

 

ІІ. Основні завдання методичного об’єднання класних керівників

2.1. Підвищення  теоретичного,  науково - методичного  рівня  підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки.

2.2. Забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів.

2.3. Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи.

2.4. Координування  планування,  організації  та  педагогічного  аналізу виховних заходів класних колективів.

2.5. Вивчення,  узагальнення  та  використання  передового  педагогічного досвіду роботи класних керівників.

2.6. Сприяння  становленню  і  розвитку  виховної  роботи  класних  колективів.

 

ІІІ. Функції методичного об’єднання класних керівників

3.1. Організовує  колективне  планування  і  колективний  аналіз  життєдіяльності класних колективів.

3.2. Координує  виховну  діяльність  класних  колективів  та  організовує  їхню взаємодію в педагогічному процесі.

3.3. Визначає та узгоджує принципи виховання та соціалізації учнів.

3.4. Організовує  вивчення  та  запровадження  класними  керівниками  сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.

3.5. Здійснює обговорення соціально-педагогічних програм класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення передового педагогічного досвіду роботи класного керівника.

3.6. Оцінює  роботу  членів методичного об’єднання, клопочеться перед  адміністрацією закладу освіти про заохочення кращих класних керівників.

 

ІV.  Структура та організація роботи МО

4.1. Методичне об’єднання  класних керівників створюється з числа класних керівників 5 -11 класів.

4.2. Керівник методичного об'єднання класних керівників призначається наказом директора.

4.3. Безпосереднє керівництво роботою методичного об'єднання класних керівників здійснює його керівник, загальне керівництво - заступник директора з виховної роботи.

4.4. Робота методичного об’єднання класних керівників протягом навчального року здійснюється згідно з планом, який складається на навчальний рік і затверджується директором.

4.5. Засідання МО  класних  керівників проводять  4–5  разів на  рік: перше (організаційне) засідання — у вересні, інші — 1 раз на четверть.

4.6. План  роботи МО  схвалюють  на  першому  засіданні.

4.7. Документація МО:

- Положення про МО класних керівників закладу освіти.

- Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік.

- Список членів методичного об’єднання класних керівників.

- Річний план роботи методичного об’єднання.

- Протоколи засідань методичного об’єднання класних керівників.

- Матеріали «методичної скарбнички класного керівника».

 

V. Права і обов’язки членів МО

5.1. Обов'язки голови МО

5.1.1. Голова МО проводить засідання не менш як 4 рази на рік згідно з планом.

5.1.2. Голова МО складає план роботи на навчальний рік, який узгоджує з класними керівниками.

5.1.3. Голова МО звітує про свою роботу не менш як раз на рік .

5.1.4. Голова МО веде та впорядковує  документацію МО.

5.1.5. Вивчає та узагальнює роботу класних керівників.

5.1.6. Консультує з питань виховної роботи.

5.2. Права голови МО

5.2.1. Голова МО має право на відвідування та аналіз виховних заходів.

5.2.2. Голова МО має право звертатися по консультацію до директора та його заступників із проблем організації виховного процесу в закладі освіти.

5.2.3. Готувати пропозиції та рекомендації класним керівникам для підвищення кваліфікаційного розряду.

5.2.4. Рекомендувати класним керівникам різні форми підвищення кваліфікації.

5.3. Обов'язки класних керівників, які входять до складу МО

5.3.1. Керуватися у своїй роботі даним Положенням.

5.3.2. Забезпечувати виконання виховної концепції закладу освіти.

5.3.3. Організовувати виховну роботу з урахуванням основних завдань життєдіяльності закладу освіти, МО.

5.3.4. Організовувати свою діяльність з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (навчально-виховна, методична робота).

5.3.5. Планувати свою діяльність з урахуванням охорони здоров'я та життя дітей, заходів з техніки безпеки.

5.3.6. Організовувати свою діяльність з питань співпраці з батьками та вчителями щодо підвищення якості освітнього процесу, поліпшення якості педагогічної праці.

5.4. Права класних керівників, які входять до складу МО

5.4.1 Звертатися до адміністрації з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової та професійної майстерності класного керівника.

5.4.2. Висувати пропозиції щодо поліпшення організації виховного процесу в закладі освіти.

5.4.3. Вносити пропозиції щодо організації та змісту засідань МО.

5.4.4. Вносити пропозиції про вдосконалення прийомів і методів виховання.

5.4.5. Брати активну участь у засіданнях методичного об’єднання класних керівників, інших формах роботи.

 

VІ. Керівництво діяльністю МО

6.1. Керівництво діяльністю МО здійснює заступник директора з ВР.

6.2. Заступник директора з виховної роботи контролює роботу МО, надає рекомендації щодо поліпшення роботи, надає допомогу при плануванні, аналізі та підведенні підсумків роботи.

 

VІІ. Прикінцеві положення

Зміни та доповнення до цього  Положення  вносяться в порядку, передбаченому для його затвердження.

Дане  Положення  вступає в силу з моменту його затвердження.

 

ГРАФІК ПРОВЕДЕННЯ ЗАСІДАНЬ

МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ

НА 2023/2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

План

Відповідальний

 ЗАСІДАННЯ І. (Вересень)

Тема: Особливості організації виховної роботи в кризових умовах. Пошук ефективних рішень.

Мета: Проаналізувати роботу методичного об’єднання класних керівників  за 2022/2023 навчальний рік, ознайомити  класних керівників з методичними рекомендаціями із питань планування і організації виховної роботи у закладах освіти у 2023/2024 навчальному році,  сприяти розвитку професійної компетентності класних керівників.

Форма проведення: інструктивно - методична нарада

1

Аналіз результативності виховної роботи за минулий навчальний рік і завдання класних керівників  по здійсненню виховання здобувачів освіти у 2023/2024 навчальному році

Керівник МО

Дрюкова Ю.В.

2

Огляд літератури, директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів із питань планування і організації виховної роботи у   закладах освіти у 2023/2024 навчальному році, про проведення першого уроку.

Керівник МО

Дрюкова Ю.В.

 

3

Ознайомлення класних керівників із планом роботи МО класних керівників  на 2023/2024 навчальний рік. 

Керівник МО

Дрюкова Ю.В.

4

Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах військового стану.  Про організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів.

Керівник МО

Дрюкова Ю.В.

 

5

Про організацію роботи з батьками в сучасних умовах.

Керівник МО

 Дрюкова Ю.В.

6

Організація виховного процесу в умовах війни. Зміст та підходи до виховної  роботи.

Класний керівник

Дрюкова Ю.В

РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ

 

1. Погодження та затвердження планів виховної роботи класних керівників.

2. Консультації з питань виховної роботи класних керівників.

3. Складання соціальних паспортів класів.

4. Організація самоврядування в класі.

5. Поновлення списків дітей пільгових категорій, дітей девіантної поведінки.

ЗАСІДАННЯ ІІ. (Листопад)

Тема: Національно – патріотичне виховання здобувачів освіти в умовах сьогодення

Мета: підвищити рівень професійної компетентності класних керівників у галузі національно-патріотичного виховання здобувачів освіти в умовах сьогодення; визначити основні принципи, цілі та завдання національно-патріотичного виховання в умовах воєнного стану; розглянути та обговорити різні аспекти національно-патріотичного виховання учасників освітнього процесу в умовах сучасного соціально-політичного контексту; поділитися досвідом та успішними практиками, які сприяють формуванню патріотичних цінностей.

Форма проведення:круглий стіл.

1

Національно-патріотичне виховання учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану: завдання та напрями.

Керівник МО

 Дрюкова Ю.В.

2

Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості школярів. Сучасний погляд на патріотичне виховання

Класний керівник

 Сазонова О.В.

3

Вплив воєнних дій в Україні на психологічне здоров’я дітей, підлітків і дорослих.

Класний керівник

 Корсун К.В.

4

Спільна робота громадськості, закладу освіти і сім’ї у становленні особистості.

Керівник МО

Гузь О.В

5

Патріотизм: мода чи самосвідомість нації. Що таке патріотизм та у чому він проявляється.

Класний керівник

Цяпка І.В.

РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ

 

  1. Виготовлення дидактичних матеріалів з національно-патріотичного виховання
  2. Участь у конкурсах, тематичних тижнях.

ЗАСІДАННЯ ІІІ. (Лютий)

Тема: Створення позитивного і безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти в умовах війни.

Мета: обговорити та проаналізувати питання, пов’язані зі створенням позитивного і безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти в умовах воєнного стану; поділитися досвідом, інструментами та ресурсами, які можуть допомогти класним керівникам у реалізації завдань щодо створення позитивного і безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти.

Форма проведення: усний журнал

1

Як створити безпечне середовище для дітей в умовах війни. Роль класного керівника у створенні безпечного освітнього середовища.

Керівник МО

Дрюкова Ю.В.

2

Технології формування правової свідомості та культури здобувачів освіти, інструменти та практики протидії булінгу

Гузь О.В.

3

Безпека дітей в інтернеті: що треба знати батькам і вчителям.

Класний керівник

Ісакова Т.Ю.

4

Превентивне виховання: проблеми, пошуки, перспективи.

Класний керівник

Малишева О.О.

5

Гуманізація освітнього процесу як один з напрямків подолання булінгу в учнівському середовищі.

Класний керівник Цяпка І.В.

6

Про запобігання домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні.

Соціальний педагог

 

РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ

 

  1. Опрацювати  корисні посилання щодо теми антибулінгу (сайт Міністерства освіти і науки України)
  2. Постійно проводити бесіди з учнями щодо попередження дитячого травматизму в умовах воєнного стану, працювати над запобіганням злочинності серед учнів.

 ЗАСІДАННЯ ІV. (Травень)

Тема: Класний  керівник НУШ.

 Мета: розкрити та обговорити поняття неформального підходу до ролі класного керівника в контексті Нової української школи; дослідити та обговорити можливості використання класних годин як ефективного інструменту формування виховних компетентностей здобувачів освіти у контексті Нової української школи; проаналізувати Концепцію Нової української школи з акцентом на виховний потенціал класних годин; визначити основні виховні компетентності, які мають бути  сформувані в учнів в процесі класних годин, розглянути можливість їх інтеграції з навчальними предметами та розвитком загальноосвітніх умінь і навичок; поділитися досвідом успішної реалізації класних годин у рамках Нової української школи.

Форма проведення: педагогічний діалог

1

Класний  керівник НУШ. Неформальний підхід до класного керівництва.

Класний керівник

Ісакова Т.Ю.

2

Виховний потенціал класних годин та шляхи його реалізації в новій українській школі.

Класний керівник

Дрюкова Ю.В.

3

Виховний потенціал уроків в системі НУШ

Класний керівник

Корсун К.В.

4

Педагогіка партнерства - ключовий компонент формули НУШ.

Керівник МО

Цяпка І.В.

5

Виховання громадянина-патріота в умовах НУШ.

Класний керівник

 Цяпка І.В.

6

Зауваження та побажання класних керівників, щодо організації роботи МО класних керівників на наступний 2024/2025 навчальний рік.

Керівник МО

Дрюкова Ю.В.

РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ

 

  1. Спланувати заходи на наступний навчальний рік для виховання громадянина-патріота в умовах НУШ.

Дрюкова Ю.В.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено