Діти з інтелектуальними порушеннями
Діти з інтелектуальними порушеннями не завжди розуміють події які відбуваються незаплановано та/або свої реакції на ці події.. Діти з низьким рівнем функціонування не завжди можуть розуміти ситуацію, що відбувається, а від того часто не відчувають тривоги. В той же час дитина з вищим рівнем розуміння ситуації може відреагувати, як реагувала б дитина значно молодшого віку. Дорослі мають визначити, яким є ступінь розуміння дитиною ситуації, що відбувається, та власного ставлення до емоційно насиченої, непередбачуваної події
Як правило, діти з інтелектуальними порушеннями реагують на подію на основі реакції оточуючих дорослих і однолітків та значно менше покладаються на слова та пояснення, які отримають. Отже, перше, що має зробити тут педагог - контролювати власні реакції, які в будь якому разі “зчитує” дитина. Інструкції, пояснення і інші комунікаційні дії мають бути простими та конкретними. Для пояснення подій рекомендується використовувати малюнки та інші доступні засоби візуалізації