A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Новонадеждинський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Батьки

    Рекомендується щоб адміністрація школи та педагогічний колектив підтримували зв'язок з батьками, та, якщо можливо, організувати зустрічі під час яких ознайомити батьків з комплексом заходів, які заплановано закладом освіти для реагування на надзвичайні ситуації. Також, бажано надати емоційну підтримку сім’ям дітей з ООП, та орієнтовні знання про те, як справлятись з власними реакціями та емоційним реагуванням їх дитини, особливо під час дистанційного навчання.

    Деякі батьки не мають підтримуючого оточення, особливо це стосується вимушено переселених сімей. Емоційні стани (стрес, тривога за родичів), фізичні умови (розміщення поза домом, відсутність звичних умов життя тощо) і тривале перебування з дитиною з особливими освітніми потребами є значним викликом. Батьки вимушені справлятись з такими складнощами без підготовки, коли їм самим, як і нам всім, потрібна соціальна підтримка та багато сил, щоб впоратись з ситуацією. В розмові з батьками педагогам важливо дозволити їм поділитися своїми переживаннями, способами подолання важких стресових ситуацій, спираючись на те, як вони вже робили це в родині для себе та своєї дитини. Ця інформація буде важливою і для родини (для самоаналізу та прогнозування і планування своїх дій) і для педагогів (використання в роботі з дитиною працюючих в родині стратегій та пропонування додаткових стратегій боротьби з гострими емоційними проявами в небезпечних ситуаціях) батькам.

    Обмін інформацією з батьками може відбуватися і в такому контексті - як дитина відреагувала в тих або інших умовах, як діяли батьки відповідно до обставин та потреб дитини. Тут важливо обговорити також і питання виникнення можливих складнощів в життєдіяльності дитини, адже можна очікувати, що у відповідь на емоційні сильні враження дитина може тимчасово відмовитись від звичних (вже набутих) навичок, втратити орієнтування в рутинній діяльності, та може з’явитися більше невизначеності в повсякденному житті та відобразитись на поведінці дитини. Батьки та педагоги мають бути до цього готові.

    Підтримка батьків в таких ситуаціях може бути непростим викликом для педагогів тому що емоційне навантаження на батьків, скоріше за все, буде високим через ситуації, які виникають внаслідок воєнного стану. Важливо врахувати та заздалегідь підготуватись до того, що у батьків може виникнути гнів: на систему освіти, яка їх не підготувала, на переривання навчання та корекційного процесу, на себе, що не підготувалися та не можуть організувати ідеальні умови життя для своєї дитини (підтримувати розпорядок дня, отримувати підтримку від тих спеціалістів, до котрих звикли і т. д.), злість на інших членів родини які можуть поводити себе не так, як хотілося б, на саму дитину і т. д. В таких ситуаціях бесіди з батьками, крім організаційної та координаційної мети, виконують ще одну не менш важливу мету - об’єднати зусилля батьків та педагогічного колективу для забезпечення фізичної та психологічної безпеки дитини, що є безумовним пріоритетом і для родини, і для закладу освіти.

    В роботі по підготовці дітей з ООП до реагування на надзвичайні ситуації є загальні рекомендації та індивідуальні, які треба підбирати саме для конкретної дитини з урахуванням її потреб та можливостей.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено