A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Новонадеждинський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Онлайн-ресурси для вивчення окремих тем шкільного курсу інформатики

Вивчення інформатики в початковій школі

Під час вивчення інформатики в початковій школі варто звернути увагу на особливості вікової категорії учнів та можливості застосування онлайн-інструментів. Актуальним для дистанційного навчання та використання на уроках є проєкт «Інформатика в початковій школі» (https://bit.ly/39csMXy), у якому запропоновано відеоматеріали для викладання інформатики в початковій школі. У навчальних відео, розроблених за чинними програмами з інформатики, наведено основні теоретичні відомості з певної теми і завдання для самоконтролю. Інформатика відіграє велику роль в розвитку логічного мислення – важлива складова навчально-виховного процесу, особливо в початковій школі. Пропонуємо скористатися платформами з навчальними іграми для розвитку логічного мислення (https://platform.breakoutedu.com/, https://logiclike.com/uk). Уміння застосовувати інформаційно-комунікаційними технологіями належить до ключових компетентностей у НУШ. Тож важливо вивчати базові алгоритми вже в початкових класах, адже їх розуміння допомагає краще збагнути, як побудовані світові процеси. Для початківців найкращими є середовища, де учні у формі гри можуть ознайомитись із побудовою елементарних алгоритмів. Треба використовувати таке середовище програмування, в якому поставлене завдання вирішується за допомогою візуальних заготовок, а команди прописані українською мовою чи зрозумілими малюнками та символами: Kodu (https://www.kodugamelab.com/), Code Club (https://projects.raspberrypi.org/en/codeclub), CoderDojo (https://projects.raspberrypi.org/ en/coderdojo), Sonic Pi (https://sonic-pi.net/), гра від Lego (https://bit.ly/3jfGP2X), Кodable (https://www.kodable.com/), Студія коду (https://studio.code.org/courses), Вlockly.games (https://blockly.games/?lang=uk), Година коду (https://hourofcode.com/ua/learn) та інші. Підбираючи програмне забезпечення для вивчення графічного редактора, учитель має орієнтуватися на відповідність навчальній програмі з інформатики та віковим вимогам. Обраний продукт повинен бути простим у вивченні, мати обмежений набір функцій, зацікавлювати школярів. Існує чимало графічних редакторів, які розраховані на учнів початкової школи. Для відпрацювання роботи з мишею, а також навиків малювання без готових шаблонів скористайтеся віртуальною дошкою Jamboard (https://jamboard.google.com/), на якій можна малювати 4 інструментами та 6 кольорами. Функції Jamboard дають змогу застосовувати інструмент без реєстрації та організувати спільну роботу над проєктом  Щодо формування початкових навичок роботи з клавіатурою та мишею пропонуємо відповідні ресурси: - онлайн-тренажери на відпрацювання навичок роботи з мишкою: http://10palcev.net/106-myshinyy-trenazher.html, https://www.abcya.com/games/pizza; - клавіатурні онлайн-тренажери: https://www.ratatype.com/, https://10palcev.net/94- gubka-bob-online.html.

Вивчення інформатики у 5–11 класах

Окремі теми з вивчення інформатики у відеоформаті можна знайти на каналі Desk Education - IT-Box (https://bit.ly/3jeiMBu). Вивчення комп’ютерного моделювання відкриває широкі можливості для усвідомлення зв’язку інформатики з іншими науками. На першому етапі створення 3-D моделей учнями закладів освіти варто застосувати ігрові технології, наприклад: Mine Сraft Education Edition (https://education.minecraft.net/), Lego Digital Designer (https://www.lego.com/en-us/ldd), Tinkercad (https://www.tinkercad.com/), SketchUp (https://www.sketchup.com/) чи LeoCAD (https://www.leocad.org/). Таке моделювання сприяє розвитку просторового мислення учнів, дає можливість складати моделі, навіть за відсутності справжнього конструктора. Проєкт «Про Інтернет» (http://www.prointernet.in.ua/about) та гру «Interland» (https://beinternetawesome.withgoogle.com/en_us/interland) спрямовано на підвищення цифрової компетентності учнів і навчання дітей основам безпеки в інтернеті. Навчальна частина проєкту складається з чотирьох навчальних модулів для школярів. Для вчителів – методичний посібник і практикум для проведення занять. Інтерактивна частина включає гру та тестування, що покликані оцінити рівень підготовки учня. За умови успішного проходження тестування школяр нагороджується спеціальним сертифікатом Google. Під час опрацювання теми «Алгоритми та програми» скористайтеся інструментами для вивчення кодування: - мови програмування Паскаль (https://bit.ly/2CkxWVk); - Python (https://pythonworld.ru/, https://pythonexercises.rozh2sch.org.ua/ ); - написання коду в будь-якому вебпереглядачі та на будь-якому пристрої (https://trinket.io/). Для вивчення теми «Інформаційні процеси та системи» запропонуйте учням онлайн-тренажер для вивчення внутрішньої будови ПК (http://vvpk.at.ua/files/skladannya_pk/index.html), вивчення тем «Інформація», «Клавіатура», «Пристрої введення та виведення інформації» та інші (http://www.samouchka.com.ua/ukr/_informatyka/). Організовуючи проєктну діяльність, скористайтесь безкоштовною системою цифрового навчання за допомогою Google G Suite (https://hapara.com/) та платформою Edvisto, що поєднує створення історій із сучасними інтерактивними технологіями (https://edvisto.com/). Під час вивчення теми «Опрацювання мультимедійних об’єктів» запропонуйте учням платформу для створення контенту, що перетворює мовлення чи текст в анімаційні відео (squiglit.com); інструмент для перетворення презентацій у відео з використанням вбудованого автоматичного озвучування нотатків до презентації (https://www.videopuppet.com/); інструмент для створення інтерактивних презентацій (https://www.peardeck.com/, https://genial.ly/, https://www.emaze.com/)

Корисні посилання для вчителів інформатики

Ресурси для підготовки до турнірів, олімпіад з інформатики та інформаційних технологій https://oi.in.ua/

Офіційний сайт Всеукраїнських олімпіад з інформатики https://www.e-olymp.com/ru/ Інтернет-портал організаційно-методичного забезпечення дистанційних олімпіад із програмування для обдарованої молоді навчальних закладів України https://www.facebook.com/TUI.Info/?ref =page_internal Офіційна сторінка Турніру Юних Інформатиків. Тут можна знайти нормативну базу, пов’язані документи, умови заочного туру, фотографії тощо https://new.netoi.org.ua/index_ua.php?ln g=ua Центр підтримки та проведення Всеукраїнських олімпіад школярів з інформатики в мережі «Інтернет» https://sites.google.com/view/ukrolimpit/ Сайт Всеукраїнської інтернет-олімпіади з ІТ. https://www.olimpis.com.ua/ Сайт Міжнародного дистанційного конкурсу з інформатики «Олімпіс» Конкурси з робототехніки firstlegoleague.org.ua FIRST LEGO League http://robotica.in.ua/ ROBOTICA https://wro-association.org/home/ World Robot Olympiad http://steam.accord-group.com Всеукраїнські змагання з моделювання «розумних» пристроїв «STEAM House» https://bestrobofest.com/ BestRoboFest https://geniusolympiad.org/ Олімпіада GENIUS http://www.thinkscience.ae/ Міжнародний конкурс наукових молодіжних проєктів «Think Science World Competition 2020» http://international.atastplanet.org/front/ifest.php Міжнародний фестиваль I-FEST https://www.robotfest.info/ Міжнародний фестиваль робототехніки «FERREXPO ROBOT FEST» https://cutt.ly/xe3ShNp Обласний фестиваль «Моя STEM-ідея» Міжнародні конкурси https://graphiccompetitions.com/ Платформа міжнародних конкурсів із комп’ютерної графіки та фотографії

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено