A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальний заклад "Новонадеждинський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області"

Діти з фізичними та сенсорними порушеннями

    Сенсорні порушення

     Діти з фізичними та сенсорними порушеннями без когнітивних порушень те, що відбувається навколо будуть розуміти залежно від рівня їх розвитку. Імовірно, що вони будуть відчувати страх, через свої фізичні особливості. Брак інформації про зовнішній світ та реальність, в якій відбуваються непередбачені події, спричиняють тривожні стани та нервово/емоційне збудження. Коли педагог надає пояснення такій дитині йому важливо бути чесним, але спокійним. Як і всім іншим дітям, учням з сенсорними порушеннями важливо точно знати, що вони в безпеці та будуть захищені, розуміти, що дорослі поруч з ними та будуть піклуватися про них в будь-якій ситуації. Важливо заздалегідь поговорити про те, як їм знайти укриття та якими допоміжними засобами вони можуть скористатися, якщо виникне така потреба.

    Діти з порушеннями зору не можуть реагувати на зовнішні орієнтири та візуальні підказки. Вираз обличчя, світлові знаки і т.ін. не є тими сигналами на котрі дитина може орієнтуватися. Відповідно, важливо пам’ятати що інтонації голосу та його інтенсивність будуть джерелом знань дитини про навколишній світ та ситуацію яка відбувається навколо, і реагувати на неї дитина буде адекватно не до обставин, а до тієї інформації, яку педагоги передали вербально, треба переконайтеся, що дитина розуміє вас правильно. Діти з порушеннями зору зазвичай дуже переймаються своєю здатністю безпечно рухатися, коли це необхідно. Педагог має додати впевненості дитині та відповісти на всі її питання, пов’язані з реагуванням на надзвичайну ситуацію і заздалегідь практикувати орієнтування та її рух під час тренувань. Це підготує дитину до реагування на надзвичайні ситуації та поза ними.

     Діти з порушеннями слуху будуть мати складнощі в розумінні мовлення дорослого під час подій, які вимагають негайного реагування. Це може спровокувати ситуацію, в якій дитина буде відчувати збентеження та розчарування у власній безпеці. Дитина з глухотою, яка не читає по губах, буде потребувати перекладу мовою жестів. Нездатність зрозуміти ситуацію, в якій дитина знаходиться, породжує страх та тривогу, іноді більше, ніж сама надзвичайна ситуація. Через обмеження знання термінів пов’язаних з війною та надзвичайними подіями, слова для розмови педагогу треба вибирати конкретні, та ті, які мають візуальне підкріплення (використання малюнків/візуальних історій). При тренуваннях реагування на надзвичайні обставини варто врахувати цей факт та вивчити спеціальні слова, жести, знаки, які можуть знадобитися під час реагування. Необхідно пам’ятати, що умови освітлення або відстань сильно обмежують здатність читати по губам, та навіть слідкувати за повідомленнями, які супроводжуються жестовою мовою. Повідомте заздалегідь дітям, що в будь-якій ситуації поруч є дорослий, який подбає про них і дасть їм необхідне обладнання, яке може допомогти в разі потреби (наприклад, ліхтарик тощо).

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено