План роботи
Вступ
У становленні виховного колективу основною складовою є учнівське самоврядування – самодіяльна організація дитячого життя в школі. Учнівське самоврядування є універсальною формою активності учнів, яку можна з однаковим успіхом вважати як засобом життя учнівського колективу, так і прикладом творчої самореалізації особистості.
Самоврядування забезпечує участь учнів у різноплановій, різноманітній та глибоко змістовній роботі навчального закладу, притягує їх до управління справами колективу, допомагає зрозуміти свої права та обов’язки, формує почуття керівника спочатку у класі, а потім у школі, місті, державі.
Діюча в школі структура учнівського самоврядування за формою на рівні класів та школи є двоступеневою. У нашій школі орган учнівського самоврядування представлений комісійним варіантом. Згідно з ним на загальних зборах формується учнівський комітет. Вони обирають зі свого класу президента(голову), заступника, секретаря та членів комісії.
Учнівське самоврядування у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, законів України «Про освіту», «Про громадські організації». Метою організації самоврядування є формування і розвиток соціально активної, гуманістично спрямованої особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості.
Головною метою є:
- захист прав та інтересів учнів;
- інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;
- розробка та втілення проектів, спрямованих на поліпшення освітнього процесу в ліцеї.
Завдання:
- виявлення та підтримка лідерів молодіжного руху;
- формування навичок самоврядування, соціальної активності й соціальної відповідальності в процесі практичної громадської діяльності учнівської молоді;
- привернення уваги широких кіл громадськості до проблем молоді у вільний від навчання час;
- розвиток творчих рис характеру, а саме: цілеспрямованості, ініціативності, вимогливості, наполегливості, толерантності, винахідливості, оригінальності, готовності до виправданого ризику, а також розширення кругозору;
- затвердження здорового способу життя;
- формування норм культури поведінки і спілкування, розвиток вміння вести дискусію, висловлювати свою думку;
- об’єднання старшокласників для добрих, корисних, цікавих справ;
- пошук нових нетрадиційних, цікавих форм роботи з учнями.
- Загальношкільна учнівська рада формується із представників кожного класу,яких обирають на класних зборах. Представниками класу є члени ліцейського парламенту та староста, або заступник.
Староста також входить до ліцейського парламенту.
Парламент складається з комітетів, де учні обирають голову. Робота комітетів взаємопов’язана і полягає в організації змістовного життя школи, класу через колективні творчі справи. Учні разом з педагогами вирішують як провести той чи інший захід.
Учнівське самоврядування в нашій школі має дуже велике значення. Учні набувають досвід самореалізації, у них формується активна життєва позиція та світогляд, школярі набувають навички співпраці з іншими людьми, вміють відстоювати власну думку, не ображаючи опонентів.