Методичне об'єднання класних керівників
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор закладу
_________ Аліна ПРОТОКОВИЛО
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
«НОВОНАДЕЖДИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ БЛИЗНЮКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЛОЗІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
СХВАЛЕНО
педагічною радою
протокол засідання
№2 від 11.12.2022
І. Загальні положення
1.1. Методичне об'єднання класних керівників закладу освіти (далі - МО) є структурним підрозділом внутрішньошкільної системи керування виховним процесом та координує науково-методичну і організаційну роботу класних керівників.
1.2. МО у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Загальною Декларацією прав людини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцією національно-патріотичного виховання в системі освіти України», Положенням про класного керівника закладу загальної середньої освіти, Державним стандартом загальної середньої освіти, Статутом закладу освіти та даним Положенням.
1.3. Роботу МО класних керівників організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги та взаємоконтролю.
ІІ. Основні завдання методичного об’єднання класних керівників
2.1. Підвищення теоретичного, науково - методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки.
2.2. Забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів.
2.3. Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи.
2.4. Координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів.
2.5. Вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
2.6. Сприяння становленню і розвитку виховної роботи класних колективів.
ІІІ. Функції методичного об’єднання класних керівників
3.1. Організовує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів.
3.2. Координує виховну діяльність класних колективів та організовує їхню взаємодію в педагогічному процесі.
3.3. Визначає та узгоджує принципи виховання та соціалізації учнів.
3.4. Організовує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.
3.5. Здійснює обговорення соціально-педагогічних програм класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення передового педагогічного досвіду роботи класного керівника.
3.6. Оцінює роботу членів методичного об’єднання, клопочеться перед адміністрацією закладу освіти про заохочення кращих класних керівників.
ІV. Структура та організація роботи МО
4.1. Методичне об’єднання класних керівників створюється з числа класних керівників 5 -11 класів.
4.2. Керівник методичного об'єднання класних керівників призначається наказом директора.
4.3. Безпосереднє керівництво роботою методичного об'єднання класних керівників здійснює його керівник, загальне керівництво - заступник директора з виховної роботи.
4.4. Робота методичного об’єднання класних керівників протягом навчального року здійснюється згідно з планом, який складається на навчальний рік і затверджується директором.
4.5. Засідання МО класних керівників проводять 4–5 разів на рік: перше (організаційне) засідання — у вересні, інші — 1 раз на четверть.
4.6. План роботи МО схвалюють на першому засіданні.
4.7. Документація МО:
- Положення про МО класних керівників закладу освіти.
- Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік.
- Список членів методичного об’єднання класних керівників.
- Річний план роботи методичного об’єднання.
- Протоколи засідань методичного об’єднання класних керівників.
- Матеріали «методичної скарбнички класного керівника».
V. Права і обов’язки членів МО
5.1. Обов'язки голови МО
5.1.1. Голова МО проводить засідання не менш як 4 рази на рік згідно з планом.
5.1.2. Голова МО складає план роботи на навчальний рік, який узгоджує з класними керівниками.
5.1.3. Голова МО звітує про свою роботу не менш як раз на рік .
5.1.4. Голова МО веде та впорядковує документацію МО.
5.1.5. Вивчає та узагальнює роботу класних керівників.
5.1.6. Консультує з питань виховної роботи.
5.2. Права голови МО
5.2.1. Голова МО має право на відвідування та аналіз виховних заходів.
5.2.2. Голова МО має право звертатися по консультацію до директора та його заступників із проблем організації виховного процесу в закладі освіти.
5.2.3. Готувати пропозиції та рекомендації класним керівникам для підвищення кваліфікаційного розряду.
5.2.4. Рекомендувати класним керівникам різні форми підвищення кваліфікації.
5.3. Обов'язки класних керівників, які входять до складу МО
5.3.1. Керуватися у своїй роботі даним Положенням.
5.3.2. Забезпечувати виконання виховної концепції закладу освіти.
5.3.3. Організовувати виховну роботу з урахуванням основних завдань життєдіяльності закладу освіти, МО.
5.3.4. Організовувати свою діяльність з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (навчально-виховна, методична робота).
5.3.5. Планувати свою діяльність з урахуванням охорони здоров'я та життя дітей, заходів з техніки безпеки.
5.3.6. Організовувати свою діяльність з питань співпраці з батьками та вчителями щодо підвищення якості освітнього процесу, поліпшення якості педагогічної праці.
5.4. Права класних керівників, які входять до складу МО
5.4.1 Звертатися до адміністрації з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової та професійної майстерності класного керівника.
5.4.2. Висувати пропозиції щодо поліпшення організації виховного процесу в закладі освіти.
5.4.3. Вносити пропозиції щодо організації та змісту засідань МО.
5.4.4. Вносити пропозиції про вдосконалення прийомів і методів виховання.
5.4.5. Брати активну участь у засіданнях методичного об’єднання класних керівників, інших формах роботи.
VІ. Керівництво діяльністю МО
6.1. Керівництво діяльністю МО здійснює заступник директора з ВР.
6.2. Заступник директора з виховної роботи контролює роботу МО, надає рекомендації щодо поліпшення роботи, надає допомогу при плануванні, аналізі та підведенні підсумків роботи.
VІІ. Прикінцеві положення
Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, передбаченому для його затвердження.
Дане Положення вступає в силу з моменту його затвердження.
План роботи
КЗ «НОВОНАДЕЖДИНСЬКИЙ ЛІЦЕЙ БЛИЗНЮКІВСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ЛОЗІВСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ »
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор
_________ Аліна ПРОТОКОВИЛО
«__»____________2024 року
План роботи
методичного об’єднання
класних керівників
на 2024/2025 навчальний рік
Виховна проблема, над якою працює заклад освіти «Створення умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного учня, його морального, інтелектуального, фізичного, художньо-естетичного зростання»
Виховна проблема, над якою працює МО «Виховання національно свідомої особистості, яка наділена громадянською відповідальністю, духовними цінностями, патріотичними почуттями»
Керівник МО Дрюкова Юлія Володимирівна
ДОКУМЕНТАЦІЯ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
1. Положення про МО класних керівників закладу освіти.
2. Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік.
3.Список членів методичного об’єднання класних керівників.
4.Річний план роботи методичного об’єднання.
5.Протоколи засіданнь методичного об’єднання класних керівників.
6.Аналітичні матеріали за підсумками проведених заходів.
7. Матеріали «методичної скарбнички класного керівника»
ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ КЕРІВНИКА МЕТОДИЧНОГО
ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
Керівник методичного об’єднання класних керівників
- Відповідає за:
- планування, підготовку, здійснення та аналіз діяльності методичного об’єднання;
- поповнення «методичної скарбнички класного керівника»;
- своєчасне впорядкування документації щодо роботи об’єднання та проведених заходів.
2. Разом із адміністрацією закладу освіти стежить за:
- дотриманням принципів організації виховного процесу;
- виконанням класними керівниками їхніх функціональних обов’язків;
- підвищенням науково-методичного рівня виховної роботи;
- вдосконаленням психолого-педагогічної підготовки класних керівників.
3. Організовує:
- взаємодію класних керівників – членів МО між собою та з іншими структурними підрозділами закладу освіти;
- відкриті заходи, семінари, конференції тощо;
- вивчення, узагальнення та використання в практиці прогресивного педагогічного досвіду роботи класних керівників;
- консультації з питань виховної роботи.
4.Координує планування, організацію та педагогічний аналіз виховних заходів класних керівників.
5.Сприяє створенню та розвитку системи виховної роботи класних колективів.
Засідання МО класних керівників проводяться 4 рази на рік: перше (організаційне) – у вересні, інші – 2 рази на семестр. План роботи МО схвалюється на першому засіданні.
СТРУКТУРА ПЛАНУ РОБОТИ
МОКЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
1. Аналіз роботи МО класних керівників за попередній навчальний рік.
2.Педагогічні завдання методичного об’єднання.
3.Календарний план роботи МО, який включає:
- план засідань МО;
- графік відкритих заходів у класах;
4.Підвищення рівня фахової майстерності класних керівників:
- самоосвіта класних керівників;
- підготовка класними керівниками творчих робіт, виступів, доповідей;
5.Вивчення та узагальнення педагогічного досвіду роботи класних керівників.
Виховна проблема, над якою працює заклад освіти «Створення умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного учня, його морального, інтелектуального, фізичного, художньо-естетичного зростання»
Мета виховної роботи: Розвиток в учнів особистісних ознак громадян української держави
Науково-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання класних керівників «Виховання національно свідомої особистості, яка наділена громадянською відповідальністю, духовними цінностями, патріотичними почуттями»
СПИСОК ЧЛЕНІВ МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
№ |
Прізвище, ім’я, по батькові класного керівника |
Клас |
Освіта |
Стаж роботи |
Посада |
Категорія |
Проблемні питання, над якими працюють класні керівники |
1 |
Дрюков Владислав Володимирович |
5 |
Вища |
9 |
Учитель фізичної культури |
2 |
Формування дружнього колективу через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи в умовах особистісно - орієнтованого виховання. |
2 |
Сазонова Ольга Віталіївна |
6 |
Вища
|
39 |
Учитель початкових класів |
1 |
Формування громадянина , патріота, інтелектуально розвиненої , духовно і морально зрілої особистості , готової протистояти ворогам, Батьківщини та вправлятися з особистими проблемами , творити себе й оточуючий світ. |
3 |
Ісакова Тетяна Юріївна
|
7 |
Вища
|
18 |
учитель української мови та літератури |
1 |
Формування свідомого ставлення до свого здоров’я як найвищої цінності |
4 |
Корсун Ксенія Віталіївна |
8 |
Вища |
15
|
учитель англійської мови
|
1 |
формування в учнів національно-патріотичних почуттів, любові до свого народу, рідної мови, традицій на основі виховання ціннісного ставлення до держави та суспільства. |
5 |
Дрюкова
|
9 |
Вища
|
6 |
учитель української мови та літератури
|
2 |
Виховання особистості учня як національно-свідомого громадянина. |
6 |
Гузь Олена Валентинівна
|
10 |
Вища
|
34 |
учитель української мови та літератури |
1 |
Згуртування класного колективу та формування в учнів національної свідомості в контексті вимог сьогодення |
Всього класних керівників - 6
З них: старших учителів - відсутні
вища кваліфікаційна категорія - відсутні
спеціалістів першої категорії - 4
спеціалістів другої категорії - 2
спеціалістів - відсутні
АНАЛІЗ РОБОТИ МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
ЗА 2024/2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
На виконання плану роботи закладу освіти, протягом 2024/2025 навчального року було організовано роботу методичного об’єднання класних керівників 5-10 класів, яке працювало згідно плану роботи ЗЗСО та плану роботи методичного об’єднання класних керівників.
Вся робота методичного об’єднання була спрямована на виконання законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Про охорону дитинства», Основних орієнтирів виховання учнів 1-10 класів загальноосвітніх навчальних закладів України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді і спорту України від 31.10.2011 № 1243, Концепції Нової української школи, Програми «Нова українська школа: у поступі до цінностей», затвердженої Вченими Радами Інституту проблем виховання та Інститутом модернізації змісту освіти, Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої Указом Президента України від 18.05.2019 №286/2019, листа Міністерства освіти і науки України від 10.08.2022 №9105-22 «Щодо організації виховного процесу у 2024/2025 н.р.», наказів та інструктивно-методичних листів Міністерства освіти і науки України, інших документів чинних в галузі освіти.
У сучасних умовах освітнього процесу особливого значення набуває методична робота, спрямована на підвищення професійної кваліфікації вчителів та розвиток їх методичної компетентності. Методичне об'єднання класних керівників 5-11 класів у закладі освіти є однією з форм організації цієї роботи.Відповідно до Концепції Нової української школи, основними завданнями освіти є формування ключових компетентностей учнів, формування ціннісних орієнтирів та досягнення освітніх результатів. Методичне об'єднання класних керівників має сприяти розвитку цих напрямків у роботі вчителів із виховання та навчання учнів.В основу роботи методичного об’єднання класних керівників у 2024/2025 навчальному році була покладена виховна проблема «Виховання національно свідомої особистості, яка наділена громадянською відповідальністю, духовними цінностями, патріотичними почуттями». Вся робота класних керівниківв жорстоких реаліях воєнного стану в Україні була спрямована на важливе завдання - об’єднання зусиль педагогів та батьків на засадах взаєморозуміння і співробітництва щодо захисту прав та свобод здобувачів освіти,оволодіння дітьми універсальними цінностями та моделями поведінки, якіскладають основу світової культури; формування національних цінностей особистості, що характеризують її ставлення до суспільства, держави, інших людей, природи, мистецтва, самої себе.
Методичне об`єднання працювало над вирішенням першочергових завдань - виховання учнів у сучасних умовах. Перед клсними керівниками постає завдання: виховати громадянина – патріота, формувати громадську активність дітей та підлітків, які люблять свій народ, Україну, готові самовіддано захищати і розбудовувати їїяк суверенну,незалежну,демократичну,правову і соціальну державу,виробити імунітет до негативного впливу соціального середовища. Робота МО класних керівників спрямована на формування умінь вчителів плідно працювати з учнями, враховуючи інтереси й запити здобувачів освіти, індивідуальний підхід у виховній роботі, охоплює питання планування, організації та аналізу ефективності виховного процесу, різноманітних засобів навчання.Головні зусилля зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, які сприяють пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій, оптимізації виховного процесу.
Класні керівники працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідає віковим особливостям учнів. Плани виховної роботи класних керівників складено відповідно до методичних рекомендацій щодо планування виховної роботи в закладах освіти.
Упродовж 202/2025 навчального року проведено чотири засідання методичного об’єднання класних керівників за темами: «Концептуальні засади Нової української школи: ключові компетентності, ціннісні орієнтири, освітні результати», «Національно-патріотичне виховання учнів – шлях до життєвої компетентності», «Протидія булінгу (цькуванню) в освітньому середовищі», «Інтерактивні технології як засіб формування соціальних та громадянських компетентностей здобувачів освіти».
Згідно плану роботи МО класних керівників на засіданнях було розглянуто основні вимоги до планування виховної роботи в закладі освіти на 2024/2025 н.р., особливості організації виховної діяльності, удосконалення професійної компетентності педагогічних працівників, стимулювання до творчої, інноваційної діяльності; надавалися інструктивно-методичні рекомендації, відбувся обмін досвідом щодо вдосконалення системи виховної роботи, обговорено напрямки правового виховання, систему роботи з попередження правопорушень, вивчення особистості важковиховуваних учнів; опрацюванні нормативні документи, інструктивно-методичні матеріали з питань запобігання домашньому насильству та протидії булінгу (цькуванню); напрямки національно-патріотичного виховання, громадянське виховання підлітків.
Засідання проводилися у різних формах: інструктивно-методична нарада, педагогічний діалог, круглий стіл, семінар-практикум.
На першому інструктивно-методичному засіданні «Концептуальні засади Нової української школи: ключові компетентності, ціннісні орієнтири, освітні результати» (протокол №1) учителі поділилися досвідом як спланувати виховну роботу в класі, раціонально обрати педагогічну технологію, грамотно сформулювати мету і задачі виховного заходу, обговорили новинки методичної літератури. Керівник МО, ознайомила присутніх з нормативно-правовою базою та методичними рекомендаціями з виховної роботи, а також дала рекомендації щодо змістового наповнення планів виховної роботи та їх оформлення і методичні рекомендації щодо проведення першого уроку. На даному засіданні також обговорювалися основні принципи Нової української школи, зокрема формування ключових компетентностей учнів, передача ціннісних орієнтирів та досягнення освітніх результатів. Було зазначено, що навчання у 5 класі передбачає впровадження інноваційних підходів до структури та змісту навчання. Нормативними документами встановлено чіткі орієнтири, за якими учні розбудовують власні компетентності: здобувають знання, розвивають вміння та формують ставлення. Зауважено, що метою нової школи є різнобічний розвиток особистості, яка прагне до самовдосконалення та навчання впродовж життя. Тож учні мають опанувати наступні наскрізні вміння та ключові компетентності. Акцентована увага на тому, що класний керівник 5 класу НУШ повинен створювати умови для організації змістовного дозвілля здобувачів освіти, тісно співпрацювати з батьками. Для того, аби така співпраця дійсно була якісною, професійний рівень класного керівника повинен постійно зростати.
На другому засіданні «Національно-патріотичне виховання учнів – шлях до життєвої компетентності» (протокол № 2) було обговорено питання національно-патріотичного виховання учнів як важливого компонента освітнього процесу. Вчителі обмінювалися досвідом роботи в цій сфері, представляли власні проекти та методичні розробки, спрямовані на підвищення патріотичного виховання учнів, досліджували методи та прийоми національно-патріотичного виховання та розробляли плани виховних заходів, спрямованих на розвиток патріотичних почуттів серед учнів.
На третьому засіданні «Протидія булінгу (цькуванні) в освітньому середовищі» (протокол № 3 ) було висвітлено актуальну проблему булінгу в освітньому середовищі та обговорено шляхи її протидії. Класні керівники обговорювали спеціальні методики та прийоми роботи з учнями, спрямовані на формування толерантного та безпечного середовища. Були розглянуті практичні приклади роботи з конкретними ситуаціями, а також розроблений алгоритм для батьків «Як виявити жертву цькування у школі» та «Протидія і профілактика дитячого булінгу».
На четвертому засіданні «Інтерактивні технології як засіб формування соціальних та громадянських компетентностей здобувачів освіти» (протокол №4) класні керівники ознайомилися з інтерактивними технологіями, які можуть бути використані для формування соціальних та громадянських компетентностей учнів, отримали практичні навички роботи з іншими цифровими інструментами, які допомагають зробити навчання та виховання більш цікавим та ефективним. Також були обговорені можливості використання онлайн-ресурсів та веб-платформи для спільної роботи з учнями.
Вчителі, які є членами методичного об’єднання класних керівників, приділяють велику увагу своїй самоосвіті та постійно підвищують свою кваліфікацію. Для цього вони використовують різноманітні форми та методи роботи, спрямовані на професійне зростання та покращення своєї діяльності. Одним зі способів самоосвіти є участь у науково-практичних конференціях, семінарах та тренінгах. Педагоги мають можливість обмінюватися досвідом з колегами, вивчати нові підходи та методики роботи. Такі заходи сприяють професійному зростанню вчителів та покращенню їхньої педагогічної майстерності. Крім того, класні керівники активно використовують інтернет та онлайн-ресурси для самоосвіти. Вони стежать за актуальними публікаціями та дослідженнями в галузі педагогіки, читають професійну літературу, відвідують спеціалізовані вебінари та онлайн-курси. Інтернет надає безліч можливостей для отримання нової інформації та спілкування з колегами з інших закладів освіти. Класні керівники систематично аналізують свою педагогічну практику, що допомагає їм покращити якість своєї роботи.
Під час проведення виховних заходів класні керівники застосовують різні форми та методи роботи, спрямовані на виховання та формування ціннісних орієнтирів та ключових компетентностей здобувачів освіти. Активно використовуються інтерактивні методи, такі як дискусії, рольові ігри, групові проекти, театралізовані постановки, вистави, презентації, відеоролики та інші форми роботи, які сприяють залученню до активної діяльності учнів та розвитку їхніх соціальних та громадянських компетентностей. Застосування різних форм і методів роботи під час проведення виховних заходів дозволяє класним керівникам ефективно впливати на учнів, стимулювати їхню активність, зацікавленість та формувати ключові компетентності.
Упродовж 2024/2025 навчального року під керівництвом класних керівників з учнями закладу освіти було проведено цілий ряд виховних заходів.
Класним керівником 7 класу Ісаковою Тетяна Юріївною та класним керівником 8 класу Корсун Ксенією Віталіївною проведено урок-реквієм «Чорнобильський дзвін нагадує, попереджає». Метою заходу було ознайомлення учнів з історичним фактом та наслідками Чорнобильської катастрофи, а також формування у здобувачів освіти свідомого ставлення до екологічних проблем та необхідності збереження навколишнього середовища. Класні керівники використовували різноманітні інтерактивні методи, щоб залучити учнів до активної участі у заході. Вони показали учням фотографії Чорнобильської атомної електростанції та навколишньої місцевості, розповіли про події 26 квітня 1986 року та наслідки аварії. Класні керівники також використовували аудіодинамічні матеріали, такі як відеоролики та аудіозаписи свідчень очевидців, щоб донести до учнів інформацію про трагічні наслідки катастрофи.
Класний керівник 6 класу Сазонова Ольга Віталіївна провела експрес-гру «Що ти знаєш про Україну?», яка мала на меті поглибити знання учнів про Україну, її історію, культуру, географію та визначальні події. Перед початком гри, класний керівник провела коротку лекцію, в якій розповідалося про історичні події, географічне положення, національні символи та визначальні пам'ятки України. Розповідь супроводжувалася презентацією з фотографіями, що допомогло учням візуалізувати отриману інформацію. Учасники гри були розділені на команди та отримували запитання з різних категорій, таких як історія, географія, культура, спорт тощо. Кожна команда мала обмежений час на відповідь, і перемагала та, яка набрала найбільшу кількість балів. Гра викликала великий інтерес та ентузіазм серед учнів. Після гри відбулася коротка рефлексія, де учні обговорювали найцікавіші факти про Україну, які побачили під час заходу. Класний керівник розвивала у здобувачів освіти патріотичні почуття та відповідальність за свою країну.
Класний керівник 7 класу Ісакова Тетяна Юріївна підготувала і провела онлайн-флешмоб «Моє слово українською». Головною метою заходу було підкреслити важливість вивчення та використання рідної мови, розвивати любов учнів до української мови та культури. Учні мали можливість поділитися своїми враженнями про українську мову, її красу та важливість. Вони також могли висловити свої думки та ідеї про те, як вони особисто сприяють розвитку української мови у повсякденному житті. Крім того, учням було запропоновано створити короткі відеоролики або написати вірші, пісні, оповідання тощо про українську мову. Це сприяло розвитку творчих здібностей учнів. Онлайн-флешмоб «Моє слово українською» став платформою для прояву творчості та відчуття гордості за свою мову серед учнів. Захід сприяв збагаченню словникового запасу, розвитку комунікативних навичок та формуванню у здобувачів освіти позитивного ставлення до української мови та культури.
Урок-реквієм «П'ять колосків – до життя не пройдених п'ять кроків», присвячений Дню пам'яті жертв голодомору та політичних репресій, провели класні керівники 5, 6 класів Сазонова Ольга Віталіївна та Дрюков Владислав Володимирович. Метою цього заходу було ознайомлення учнів з історією та наслідками голодомору, збереження пам’яті про жертв цієї страшної трагедії та виховування почуття співчуття та відповідальності перед минулим. Під час заходу учні мали можливість ознайомитися з фактами та статистикою голодомору, прослухати свідчення очевидців, переглянути фото та документальні матеріали. Класні керівники пояснювали причини та наслідки голодомору, розповідала про трагедію, яка стала внаслідок політичних репресій та колективізації. Також було запропоновано учням взяти участь у дискусіях про історичні події, висловити свої думки та поділитися враженнями від отриманої інформації. Урок-реквієм «П'ять колосків – до життя не пройдених п'ять кроків» допоміг учням краще зрозуміти страшну трагедію голодомору та її наслідки. Захід сприяв розвитку емпатії, пам'яті та відповідальності перед історією своєї країни.
Класним керівником 4 класу було організовано і проведено правознавчу абетку «Стосунки рівності та поваги» до Міжнародного дня толерантності. Головна мета заходу - ознайомлення з основними принципами толерантності, виховання поваги до різних культур, націй та переконань. Здобувачі освіти отримали інформацію про основні поняття толерантності, права людини та рівень незалежності всіх громадян від їхніх особистих характеристик. Вони вивчили приклади толерантного ставлення та проаналізували наслідки нетолерантності та дискримінації. Класний керівник пропонував учням різні завдання, які сприяли розвитку толерантності та вмінню знаходити спільну мову з іншими людьми. Вони обговорювали ситуацію, яка може виникнути у повсякденному житті, та шукали конструктивні рішення для розв’язання конфліктів. Захід сприяв формуванню в учнів толерантного світогляду, розумінню важливості рівності та поваги у суспільстві, спонукав учнів до саморефлексії та активної участі у створенні толерантного середовища.
Класні керівниик 9, 10 класу Дрюкова Юлія Володимирівна, Гузь Олена Валентинівна провели усний журнал «Герої Крут – для нащадків взірець». Метою цього заходу було вшанування пам'яті героїв битви під Крутами, розвиток національної свідомості та патріотичних почуттів серед учнів. Під час усного журналу учні мали можливість ознайомитися з історією подій під Крутами, дізнатись про життя та подвиги молодих українських вояків. Класні керівники розповідали про значення Крут для українського народу та високу мужність героїв, які боролися за незалежність своєї країни. Учні також ділилися своїми емоціями, спробували відтворити події на малюнках чи написати вірші про героїв Крут. Це сприяло формуванню патріотичних цінностей, розвитку творчих здібностей та почуття гордості за свою країну. Усний журнал «Герої Крут – для нащадків взірець» допоміг учням зрозуміти значення битви під Крутами та вшанувати пам'ять героїв. Він сприяв формуванню національної свідомості та розумінню важливості захищати незалежність своєї країни.
Класним керівником 9 класу Дрюковою Юлією Володимирівною була організована та проведена година мужності «Герої України – слава, гордість, міць країни!», присвячена українським героям. Мета заходу - виховання почуття патріотизму, гордості за свою країну та вдячності героям, які сьогодні віддають своє життя за незалежність та свободу України. Урок мужності супроводжувався презентацією з портретами та короткими біографії різних героїв України. Учні мали можливість ознайомитися з різноманітними історіями успіху та відваги українських героїв. Після презентації відбулася дискусія, де учні могли висловити свої думки, поділитися враженнями та обговорити значення героїв для сучасної України. Класний керівник стимулював учнів до роздумів про власні цілі та мрії, які можуть бути досягнуті через мужність, наполегливість та відданість. Година мужності також включала емоційний елемент, де учні мали змогу поділитися своєю власною історією мужності або кількох моментів свого життя, коли вони відчували себе сильними та впевненими. Це сприяло побудові довіри та співпраці в класному колективі та розумінню важливості підтримки один одного.
Усі проведені виховні заходи відображають активну роботу класних керівників у проведених виховних заходах та залученні до активної участі учнів. Класні керівники виявляють творчий підхід до організації та проведення виховних годин, вибирають різноманітні методи та форми роботи, спрямовані на розвиток ключових компетентностей, формування патріотичних цінностей та соціально-громадянської свідомості учнів. Це лише декілька прикладів проведених виховних заходів. Класними керівниками проводились також заходи щодо підвищення мотивації учнів до реалізації життєвої позиції, а також щодо розвитку національно-патріотичного виховання. Слід відмітити, що всі класні керівники у своїй роботі використовують інформаційні технології: презентації, відео- і кіно фрагменти, та ін.. Усі проведені заходи заслуговують високої оцінки. Педагоги творчо підходили до їх організації і проведення, активно використовували сучасні форми організації виховної діяльності з учнями.
Аналізуючи роботу в цілому, можна сказати, що методичне об'єднання класних керівників 5-10 класів у закладі освіти сприяло розвитку професійної компетентності вчителів та підвищення якості виховання учнів. Під час засідань методичного об’єднання класні керівники зосередилися на таких важливих темах як концептуальні засади Нової української школи, національно-патріотичне виховання, протидія булінгу та використання інтерактивних технологій в освітньому процесі. Кожна з цих тем спрямована на формування важливих ціннісних орієнтирів та розвиток ключових компетентностей здобувачів освіти. Робота МО сприяла обміну класними керівниками власним досвідом роботи, допомогла ознайомитися з новими методиками та практиками роботи, а також отримати конкретні рекомендації щодо розвитку ключових компетентностей учнів. Організація таких засідань є елементом підтримки професійного зростання вчителів та підвищення якості виховної роботи в закладі.
Поряд з позитивними результатами є недоліки, над якими треба працювати:
- Потребує активізації робота класних керівників із залученням батьків та представників громадськості до виховної діяльності.
- Недостатнім є поширення досвіду роботи класних керівників через фахові видання та Інтернет-ресурси.
ЗАВДАННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
НА 2024/2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
1. Підтримка та консультування класних керівників.(Надання класним керівникам необхідної підтримки, консультації та рекомендації з питань організації освітнього процесу, взаємодії з учнями та їх батьками).
2. Підтримка соціально-психологічного клімату в класі.(Забезпечення психологічної безпеки учнів, виявлення та вирішення конфліктних ситуацій, організація заходів з підтримки та розвитку позитивних взаємовідносин між учнями).
3.Впровадження інноваційних педагогічних підходів.(Пошук та впровадження нових методик, технологій та педагогічних інструментів у роботу класних керівників, сприяння їх професійному зростанню та саморозвитку).
4.Самоосвіта та професійний розвиток.(Самостійне вивчення нових педагогічних матеріалів, участь у професійних тренінгах та курсах підвищення кваліфікації).
5.Підтримка комунікації між класними керівниками закладу освіти, створення можливості для обміну ідеями, ресурсами та кращою практикою.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ РОБОТИ МО КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
- Підвищена професійна компетентність класних керівників. Завдяки регулярним методичним зустрічам, семінарам та тренінгам, класні керівники отримують можливість обмінюватися досвідом з колегами, вивчати нові методики та педагогічні підходи, що сприяють їх професійному розвитку.
- Підвищена якість взаємодії з батьками. Завдяки організації зустрічей, батьківських зборів та наданню рекомендацій, класні керівники зможуть покращити роботу з батьками, залучити їх до активної участі в житті класу та сприяти позитивній взаємодії між закладом освіти та сім’єю.
- Покращений соціально-психологічний клімат у класі. За допомогою підтримки класних керівників у розв’язанні конфліктних ситуацій, організації заходів з підтримки та сприяння позитивним взаємодіям учнів, буде створено сприятливу атмосферу для навчання та розвитку кожного учня.
- Впровадження інноваційних педагогічних підходів. За допомогою пошуку та впровадження нових методик та технологій класні керівники зможуть зробити навчання більш цікавим, залучити учнів до активної участі та розвитку їх творчих та критичних мисленнєвих навичок.
- Підвищення професійної компетентності класних керівників. Через регулярні засідання, навчальні заходи та обмін досвідом, класні керівники отримують нові знання, навички та інструменти для ефективної роботи з учнями, батьками та колегами.
- Покращення якості класного керівництва. Методичне об'єднання сприяє розвитку кращої практики класного керівництва, стимулює впровадження інноваційних підходів та найкращих методик, що призведе до підвищення якості освітнього процесу в класах.
- Зміцнення співпраці та обміну досвідом між класними керівниками. Методичне об’єднання створює своєрідну платформу для активної комунікації та співпраці між класними керівниками, що дозволяє обмінюватися ідеями, матеріалами, успішними практиками та розробляти спільні проєкти.
- Зростання мотивації та задоволеності класних керівників. Через професійний розвиток, підтримку та взаємодію з колегами, класні керівники отримують більшу впевненість у своїх навичках та можливостях, що сприяє їх мотивації та задоволеності в роботі.
- Забезпечення високого рівня організації класних заходів та взаємодії з батьками. Класні керівники матимуть доступ до методичних матеріалів, інструкцій та рекомендацій, що дозволить їм успішно організувати заходи для учнів та залучати батьків до активної співпраці.
- Підвищення результативності та успішності учнів. Внаслідок вдосконалення роботи класних керівників та використання найкращих методик, учні будуть отримувати більшу підтримку, розвиток та індивідуальний підхід, що сприятиме підвищенню їхніх навчальних результатів.
ГРАФІК ПРОВЕДЕННЯ ЗАСІДАНЬ
МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ
НА 2024/2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
№ |
План |
Відповідальний |
ЗАСІДАННЯ І. (Вересень) |
||
Тема: Особливості організації виховної роботи в кризових умовах.Пошук ефективних рішень. Мета: Проаналізувати роботу методичного об’єднання класних керівників за 2022/2023 навчальний рік, ознайомити класних керівників з методичними рекомендаціями із питань планування і організації виховної роботи у закладах освіти у 2023/2024 навчальному році, сприяти розвитку професійної компетентності класних керівників. Форма проведення: інструктивно - методична нарада |
||
1 |
Аналіз результативності виховної роботи за минулий навчальний рік і завдання класних керівників по здійсненню виховання здобувачів освіти у 2024/2025 навчальному році |
Керівник МО Дрюкова Ю.В. |
2 |
Огляд літератури, директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів із питань планування і організації виховної роботи у закладах освіти у 2024/2025 навчальному році, про проведення першого уроку. |
Керівник МО Дрюкова Ю.В.
|
3 |
Ознайомлення класних керівників із планом роботи МО класних керівників на 2024/2025 навчальний рік. |
Керівник МО Дрюкова Ю.В. |
4 |
Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах військового стану. Про організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів. |
Керівник МО Дрюкова Ю.В.
|
5 |
Про організацію роботи з батьками в сучасних умовах. |
Керівник МО Дрюкова Ю.В. |
6 |
Організація виховного процесу в умовах війни. Зміст та підходи до виховної роботи. |
Класний керівник Дрюкова Ю.В |
РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ |
||
|
1. Погодження та затвердження планів виховної роботи класних керівників. 2. Консультації з питань виховної роботи класних керівників. 3. Складання соціальних паспортів класів. 4. Організація самоврядування в класі. 5. Поновлення списків дітей пільгових категорій, дітей девіантної поведінки. |
|
ЗАСІДАННЯ ІІ. (Листопад) |
||
Тема: Національно – патріотичне виховання здобувачів освіти в умовах сьогодення Мета: підвищити рівень професійної компетентності класних керівників у галузі національно-патріотичного виховання здобувачів освіти в умовах сьогодення; визначити основні принципи, цілі та завдання національно-патріотичного виховання в умовах воєнного стану;розглянути та обговорити різні аспекти національно-патріотичного виховання учасників освітнього процесу в умовах сучасного соціально-політичного контексту; поділитися досвідом та успішними практиками, які сприяють формуванню патріотичних цінностей. Форма проведення: круглий стіл. |
||
1 |
Національно-патріотичне вихованняучасників освітнього процесу в умовах воєнного стану: завдання та напрями. |
Керівник МО Дрюкова Ю.В. |
2 |
Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості школярів. Сучасний погляд на патріотичне виховання |
Класний керівник Сазонова О.В. |
3 |
Вплив воєнних дій в Україні на психологічне здоров’я дітей, підлітків і дорослих. |
Класний керівник Корсун К.В. |
4 |
Спільна робота громадськості, закладу освіти і сім’ї у становленні особистості. |
Керівник МО Ісакова Т.Ю. |
5 |
Патріотизм: мода чи самосвідомість нації. Що таке патріотизм та у чому він проявляється. |
Класний керівник Гузь О.В |
РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ |
||
|
|
|
ЗАСІДАННЯ ІІІ. (Лютий) |
||
Тема: Створення позитивного і безпечного освітнього середовища дляздобувачів освіти в умовах війни. Мета: обговорити та проаналізувати питання, пов’язані зі створенням позитивного і безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти в умовах воєнного стану; поділитися досвідом, інструментами та ресурсами, які можуть допомогти класним керівникам у реалізації завдань щодо створення позитивного і безпечного освітнього середовища для здобувачів освіти. Форма проведення: усний журнал |
||
1 |
Як створити безпечне середовище для дітей в умовах війни. Роль класного керівника у створенні безпечного освітнього середовища. |
Керівник МО Дрюкова Ю.В. |
2 |
Технології формування правової свідомості та культури здобувачів освіти, інструменти та практики протидії булінгу |
Гузь О.В. |
3 |
Безпека дітей в інтернеті: що треба знати батькам і вчителям. |
Класний керівник Ісакова Т.Ю. |
4 |
Превентивне виховання: проблеми, пошуки, перспективи. |
Класний керівник Сазонова О. В. |
5 |
Гуманізація освітнього процесу як один з напрямків подолання булінгу в учнівському середовищі. |
Класний керівник Гузь О. В. |
6 |
Про запобігання домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні. |
Соціальний педагог
|
РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ |
||
|
|
|
ЗАСІДАННЯ ІV. (Травень) |
||
Тема: Класний керівник НУШ. Мета:розкрити та обговорити поняття неформального підходу до ролі класного керівника в контексті Нової української школи; дослідити та обговоритиможливості використання класних годин як ефективного інструменту формування виховних компетентностей здобувачів освіти у контексті Нової української школи;проаналізувати Концепцію Нової української школи з акцентом на виховний потенціал класних годин; визначити основні виховні компетентності, які мають бути сформувані в учнів в процесі класних годин, розглянути можливість їх інтеграції з навчальними предметами та розвитком загальноосвітніх умінь і навичок; поділитися досвідом успішної реалізації класних годин у рамках Нової української школи. Форма проведення: педагогічний діалог |
||
1 |
Класний керівник НУШ. Неформальний підхід до класного керівництва. |
Класний керівник Ісакова Т.Ю. |
2 |
Виховний потенціал класних годин та шляхи його реалізації в новій українській школі. |
Класний керівник Дрюкова Ю.В. |
3 |
Виховний потенціал уроків в системі НУШ |
Класний керівник Корсун К.В. |
4 |
Педагогіка партнерства - ключовий компонент формули НУШ. |
Керівник МО Сазонова О. В. |
5 |
Виховання громадянина-патріота в умовах НУШ. |
Класний керівник Гузь О. В. |
6 |
Зауваження та побажання класних керівників, щодо організації роботи МО класних керівників на наступний 2024/2025 навчальний рік. |
Керівник МО Дрюкова Ю.В. |
РОБОТА МІЖ ЗАСІДАННЯМИ |
||
|
|
Дрюкова Ю.В. |
ГРАФІК ВІДВІДУВАННЯ ПОКАЗОВИХ ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ НА І СЕМЕСТР
№ |
Назва та форма проведення виховного заходу |
Дата проведення |
Клас |
Класний керівник |
1 |
Тренінг з протидії булінгу «Сильні разом» |
18.11 |
5 |
Дрюков В.В. |
2 |
Круглий стіл «Молоді патріоти: об’єднання нації» |
19.09 |
6 |
Сазонова О.В. |
3 |
Етична бесіда «Толерантність – ключ до гармонії» |
15.11 |
7 |
Ісакова Т.Ю. |
4 |
Експрес-вікторина «Мовна вітрина» |
09.11 |
8 |
Корсун К.В. |
5 |
Бліц-турнір «Правовий спринт» |
15.09 |
9 |
Дрюкова Ю.В. |
6 |
Урок пам’яті «Жорстока реальність: Голодомор» |
22.11 |
10 |
Сазонова О.В., Дрюков В.В. |
7 |
Дискусійний стіл «Міцні духом: Герої України» |
01.10 |
11 |
Гузь О.В. |
ГРАФІК ВІДВІДУВАННЯ ПОКАЗОВИХ ВИХОВНИХ ЗАХОДІВ НА ІІ СЕМЕСТР
№ |
Назва та форма проведення виховного заходу |
Дата проведення |
Клас |
Класний керівник |
1 |
Інтелектуальна гра «Моя Україна» |
28.01 |
5 |
Дрюков В.В. |
2 |
Урок мужності «Небесна сотня: жертовність в ім’я свободи» |
20.02 |
9 |
Дрюкова Ю.В. |
3 |
Урок-реквієм «Чорнобиль без масок» |
26.04 |
7,8 |
Корсун К.В. Ісакова Т.Ю. |
4 |
Екологічний турнір «За чисте майбутнє!» |
20.04 |
6 |
Сазонова О.В. |
5 |
Профорієнтаційний воркшоп «Кар’єрний компас» |
08.05 |
10 |
Гузь О.В. |
6 |
Відверта розмова «Наркотики: Пастка залежності» |
30.05 |
8 |
Корсун К.В. |
7 |
Ток-шоу «Шевченко: від кайданів до вільності» |
09.03 |
10 |
Гузь О.В. |
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБ’ЄДНАННЯ
КЛАСНИХ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ
І. Загальні положення
1.1. Методичне об'єднання класних керівників закладу освіти (далі - МО) є структурним підрозділом внутрішньошкільної системи керування виховним процесом та координує науково-методичну і організаційну роботу класних керівників.
1.2. МО у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Загальною Декларацією прав людини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Концепцією національно-патріотичного виховання в системі освіти України», Положенням про класного керівника закладу загальної середньої освіти, Державним стандартом загальної середньої освіти, Статутом закладу освіти та даним Положенням.
1.3. Роботу МО класних керівників організовано на засадах гуманізації, демократизації, взаємоповаги та взаємоконтролю.
ІІ. Основні завдання методичного об’єднання класних керівників
2.1. Підвищення теоретичного, науково - методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки.
2.2. Забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів.
2.3. Озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знаннями сучасних форм і методів роботи.
2.4. Координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів.
2.5. Вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників.
2.6. Сприяння становленню і розвитку виховної роботи класних колективів.
ІІІ. Функції методичного об’єднання класних керівників
3.1. Організовує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів.
3.2. Координує виховну діяльність класних колективів та організовує їхню взаємодію в педагогічному процесі.
3.3.Визначає та узгоджує принципи виховання та соціалізації учнів.
3.4. Організовує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи.
3.5. Здійснює обговорення соціально-педагогічних програм класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалів узагальнення передового педагогічного досвіду роботи класного керівника.
3.6. Оцінює роботу членів методичного об’єднання, клопочеться перед адміністрацією закладу освіти про заохочення кращих класних керівників.
ІV. Структура та організація роботи МО
4.1. Методичне об’єднання класних керівників створюється з числа класних керівників 5 -11 класів.
4.2. Керівник методичного об'єднання класних керівників призначається наказом директора.
4.3. Безпосереднє керівництво роботою методичного об'єднання класних керівників здійснює його керівник, загальне керівництво - заступник директора з виховної роботи.
4.4. Робота методичного об’єднання класних керівників протягом навчального року здійснюється згідно з планом, який складається на навчальний рік і затверджується директором.
4.5. Засідання МО класних керівників проводять 4–5 разів на рік: перше (організаційне) засідання — у вересні, інші — 1 раз на четверть.
4.6. План роботи МО схвалюють на першому засіданні.
4.7. Документація МО:
- Положення про МО класних керівників закладу освіти.
- Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік.
- Список членів методичного об’єднання класних керівників.
- Річний план роботи методичного об’єднання.
- Протоколи засідань методичного об’єднання класних керівників.
- Матеріали «методичної скарбнички класного керівника».
V. Права і обов’язки членів МО
5.1. Обов'язки голови МО
5.1.1. Голова МО проводить засідання не менш як 4 рази на рік згідно з планом.
5.1.2. Голова МО складає план роботи на навчальний рік, який узгоджує з класними керівниками.
5.1.3. Голова МО звітує про свою роботу не менш як раз на рік .
5.1.4. Голова МО веде та впорядковує документацію МО.
5.1.5. Вивчає та узагальнює роботу класних керівників.
5.1.6. Консультує з питань виховної роботи.
5.2. Права голови МО
5.2.1. Голова МО має право на відвідування та аналіз виховних заходів.
5.2.2. Голова МО має право звертатися по консультацію до директора та його заступників із проблем організації виховного процесу в закладі освіти.
5.2.3. Готувати пропозиції та рекомендації класним керівникам для підвищення кваліфікаційного розряду.
5.2.4. Рекомендувати класним керівникам різні форми підвищення кваліфікації.
5.3. Обов'язки класних керівників, які входять до складу МО
5.3.1. Керуватися у своїй роботі даним Положенням.
5.3.2. Забезпечувати виконання виховної концепції закладу освіти.
5.3.3. Організовувати виховну роботу з урахуванням основних завдань життєдіяльності закладу освіти, МО.
5.3.4. Організовувати свою діяльність з питань удосконалення педагогічної, фахової майстерності (навчально-виховна, методична робота).
5.3.5. Планувати свою діяльність з урахуванням охорони здоров'я та життя дітей, заходів з техніки безпеки.
5.3.6. Організовувати свою діяльність з питань співпраці з батьками та вчителями щодо підвищення якості освітнього процесу, поліпшення якості педагогічної праці.
5.4. Права класних керівників, які входять до складу МО
5.4.1 Звертатися до адміністрації з проханням про відрядження на курси, семінари, тренінги з питань підвищення фахової та професійної майстерності класного керівника.
5.4.2. Висувати пропозиції щодо поліпшення організації виховного процесу в закладі освіти.
5.4.3. Вносити пропозиції щодо організації та змісту засідань МО.
5.4.4. Вносити пропозиції про вдосконалення прийомів і методів виховання.
5.4.5. Брати активну участь у засіданнях методичного об’єднання класних керівників, інших формах роботи.
VІ. Керівництво діяльністю МО
6.1. Керівництво діяльністю МО здійснює заступник директора з ВР.
6.2. Заступник директора з виховної роботи контролює роботу МО, надає рекомендації щодо поліпшення роботи, надає допомогу при плануванні, аналізі та підведенні підсумків роботи.
VІІ. Прикінцеві положення
Зміни та доповнення до цього Положення вносяться в порядку, передбаченому для його затвердження.
Дане Положення вступає в силу з моменту його затвердження.
КЗ «Новонадеждинський ліцей Близнюківської селищної ради Лозівського району Харківської області»
ПРОТОКОЛ № 1
засідання методичного об’єднання класних керівників від 02.09.2024 р.
Голова – Дрюкова Ю.В.
Секретар - Ісакова Т.Ю.
Присутні: Дрюков В.В., Сазонова О.В., Ісакова Т.Ю., Корсун К.В., Гузь О.В.,
Порядок денний:
1.Аналіз результативності виховної роботи за минулий навчальний рік і завдання класних керівників по здійсненню виховання здобувачів освіти у 2024/2025 навчальному році .
(доповідач Дрюкова Ю.В., керівник МО)
2. Огляд літератури, директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів із питань планування і організації виховної роботи у закладах освіти у 2023/2024 навчальному році, про проведення першого уроку.
(доповідач Дрюкова Ю.В.керівник МО)
3.Ознайомлення класних керівників із планом роботи МО класних керівників на 2024/2025 навчальний рік.
(доповідач Дрюкова Ю.В, керівник МО)
4.Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах воєнного стану. Про організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів.
(доповідач Дрюкова Ю.В, керівник МО)
5. Про організацію роботи з батьками в сучасних умовах.
(доповідач Дрюкова Ю.В, керівник МО)
6. Організація виховного процесу в умовах війни. Зміст та підходи до виховної роботи.
(доповідач Дрюкова Ю.В, керівник МО)
І. СЛУХАЛИ: Заступника директора з виховної роботи, керівника МО класних керівників Дрюкову Ю.В, яка зробила аналіз результативності виховної роботи за минулий навчальний рік і окреслила завдання класних керівників по здійсненню виховання здобувачів освіти у 2024/2025 навчальному році. Класним керівникам рекомендовано активно працювати над підвищенням рівня виховної роботи, включаючи сприяння психологічному комфорту учнів, формування позитивних міжособистісних взаємин, та розвиток громадянської свідомості та відповідальності.
УХВАЛИЛИ:
1. Роботу МО класних керівників за 2024/2025 навчальний рік вважати результативною.
2. Провести детальний аналіз результатів виховної роботи за минулий навчальний рік і розробити план заходів для підвищення її ефективності в новому навчальному році.
3. Схвалити завдання класних керівників на 2024/2025 навчальний рік.
ІІ. СЛУХАЛИ: Заступника директора з виховної роботи, керівника МО класних керівників Дрюкову Ю.В, яка здійснила огляд літератури, директивних і нормативних документів, інструктивно-методичних матеріалів із питань планування і організації виховної роботи у закладах освіти у 2024/2025 навчальному році, про проведення першого уроку. Ознайомила присутніх з листом МОНУ від 24.08.2023№ 1/12702-23. Класним керівникам необхідно звернути увагу на національно-патріотичне виховання підростаючого покоління, захист прав дитини, протидію булінгу та домашньому насильству, профілактику шкідливих звичок та девіантної поведінки, превентивне виховання в умовах воєнного стану та психологічний супровід учасників освітнього процесу. Присутні обговорили найбільш ефективні підходи та методики, які використали при проведенні першого уроку.
УХВАЛИЛИ:
1. При визначенні напрямків роботи класного керівника з виховання здобувачів освіти керуватися навчально-методичною та виховною проблемами закладу, методичними рекомендаціями з питань організації виховної роботи у закладах освіти у 2023/2024 навчальному році.
2. У планах виховної роботи з класами враховувати орієнтири, пов’язані з сучасними подіями в країні.
3. Інформацію про проведення першого уроку розмістити на ФБ групі закладу освіти.
ІІІ. СЛУХАЛИ: Дрюкова Ю.В. керівника МО, яка ознайомила класних керівників з планом роботи МО класних керівників на 2024/2025 навчальний рік. Класні керівники ознайомилися з його структурою та запланованими заходами. Він включав в себе такі складові, які були визначені на попередніх засіданнях методичного об'єднання, а також нові пріоритети та завдання для покращення виховної роботи. Зазначено, що реалізація плану передбачатиме тісну співпрацю з адміністрацією закладу освіти, батьками та громадськістю. Присутні мали змогу висловити свої пропозиції та додаткові ідеї для вдосконалення плану.
УХВАЛИЛИ:
1. Схвалити план роботи МО класних керівників на 2024/2025 навчальний рік.
ІV. СЛУХАЛИ: Дрюкову Ю.В, керівника МО, про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах воєнного стану. Про організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів.
ВИСТУПИЛИ:
Ісакова Т.Ю, класний керівник 7 класу, яка поділилася своїм досвідом та заходами, які були вжиті для забезпечення безпеки учнів.
УХВАЛИЛИ:
- Зосередити увагу на підвищенні рівня підготовки учнів до надзвичайних ситуацій, зокрема шляхом організації та проведення додаткових бесід з БЖ для учнів.
- Класним керівникам сприяти розповсюдженню відповідної інформації серед учнів та залучення фахівців для проведення навчальних занять з безпеки.
- Провести аналіз стану організації роботи з профілактики дитячого травматизму і розробити заходи для покращення ситуації.
V. СЛУХАЛИ: Дрюкову Ю.В., керівника МО,про організацію роботи з батьками в сучасних умовах. Було розглянуто ідеї та рекомендації щодо встановлення ефективного спілкування з батьками та використання різноманітних форм інтерактивної взаємодії.Підкреслено важливість активної співпраці з батьками, включаючи залучення до виховного процесу та регулярне інформування про події та досягнення учнів. Класні керівники отримали рекомендації щодо використання сучасних комунікаційних засобів для підтримки зв'язку з батьками та організації зустрічей та консультацій.
ВИСТУПИЛИ: Гузь О.В., класний керівник 10 класу поділився своїм досвідом та успішною практикою залучення батьків до життя класу та закладу освіти загалом.
УХВАЛИЛИ:
- Розробити стратегію організації роботи з батьками в сучасних умовах.
- Визначити конкретні заходи та активності для взаємодії з батьками.
VІ. СЛУХАЛИ: Дрюкову Ю.В, керівника МО про організацію виховного процесу в умовах війни та зміст і підходи до виховної роботи. Було висвітлено важливі аспекти, такі як формування патріотичної свідомості, розвиток моральних цінностей та громадянської активності учнів. Зазначено, що виховна робота повинна спрямовуватись на формування патріотичних цінностей, духовного розвитку та морального виховання учнів. Розглянуто різні підходи та ідеї щодо виховної роботи в умовах війни.
УХВАЛИЛИ:
- Використовувати інтерактивні методи та проєктну діяльність для залучення учнів до активної участі у виховному процесі.
- Забезпечити підтримку та допомогу учням та їх батькам в умовах війни.
Голова Юлія ДРЮКОВА
Секретар Тетяна ІСАКОВА
Доповідь 1
Про стан організації роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах воєнного стану. Про організацію та проведення інструктажів з БЖ учнів.
Організація роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах воєнного стану є одним з найважливіших завдань закладу освіти. Ми всі розуміємо, що воєнний стан, конфлікти та кризові ситуації можуть серйозно підірвати безпеку та благополуччя учнів. Заклад освіти має зробити все можливе, щоб зменшити ризики травмування і гарантувати безпеку здобувачів освіти, навіть в умовах воєнного стану.
Перш за все, варто звернути увагу на психологічний стан дітей. Учні можуть відчувати тривогу, страх і незахищеність. Тому наше завдання - створити безпечну та підтримуючу атмосферу в закладі освіти. Ми повинні бути емоційно чутливими і готовими надавати підтримку всім нашим учням. Регулярні бесіди, психологічна підтримка та групові заняття можуть допомогти дітям впоратися зі стресом і тривогами. Тому ми повинні систематично навчати дітей правилам безпеки в умовах воєнного стану. Під час бесід маємо розглядати різні питання: евакуаційні плани, дії під час обстрілу, перша медична допомога, попередження вибухів, використання захисних споруд тощо. Класним керівникам необхідно регулярно проводити тренінги та навчати учнів практичним навичкам, як зберегти життя та захистити себе в кризових ситуаціях.
Також важливо гарантувати фізичну безпеку дітей у закладі освіти. Педагоги повинні бути уважними до виявлення небезпечних ситуацій, таких як пошкоджені електричні прилади, погано замкнуті двері чи вікна, небезпечні предмети тощо. Необхідно проводити регулярні огляди приміщень та інфраструктури закладу освіти, а також співпрацювати з відповідними службами безпеки.
Необхідно також сприяти формуванню здорового способу життя серед учнів. Враховуючи непрості умови воєнного стану, ми повинні зосередитися на забезпеченні раціонального харчування, фізичної активності та гігієнічних навичках. Здорове харчування та регулярна фізична активність зміцнюють імунну систему дітей та знижують ризик травмування. Тому зосереджуємо увагу на проведенні занять з фізичної культури, організовуємо спортивні заходи та проводимо заходи, спрямовані на формування навичок здорового способу життя.
Безперечно, надзвичайні ситуації вимагають від нас багато зусиль, але вони також створюють можливість для нашого професійного та особистісного зростання. Ми маємо пам'ятати, що ми є прикладом для наших учнів і можемо впливати на їхнє мислення та поведінку. Наша головна мета - зробити все можливе, щоб забезпечити безпеку та добробут кожного учня в умовах воєнного стану.
Організація роботи з профілактики дитячого травматизму в умовах воєнного стану має багато аспектів. Перш за все, потрібно дотримуватися чітких інструкції для учнів, вчителів і батьків щодо дій у небезпечних ситуаціях. Організація та проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності (БЖ) для учнів є важливою складовою профілактики дитячого травматизму. Ці інструкції мають на меті підвищення свідомості учнів про можливості небезпеки та навчання їх необхідним навичкам безпеки. Важливо, щоб ці інструкції були доступними, зрозумілими і регулярно проводилися.Наголошу, що інструкції з БЖ є постійним процесом. Педагоги мають регулярно проводити інструктажі, бесіди з БЖ та оновлювати матеріали для конкретного класу. Забезпечення безпеки учнів - це важлива задача, яку ми повинні виконати разом, покладаючись на наші знання та професійні навички.
Організація роботи з профілактичного дитячого травматизму в умовах воєнного стану також включає заняття з медичними працівниками, психологами та іншими фахівцями. Забезпечення медичної допомоги та психологічної підтримки дітей, які постраждали від травм, є основним напрямом нашої роботи.
Додатковою складовою ефективної профілактики дитячого травматизму є інформування батьків про безпеку дітей в умовах воєнного стану. Ми повинні активно співпрацювати з батьками, надавати їм необхідну інформацію та підтримку.
З метою підвищення ефективності роботи з профілактики дитячого травматизму, охорони життя і здоров’я дітей в умовах воєнного стану пропоную наступні кроки:
- Чітке дотримання інструкцій та правил безпеки для учнів, вчителів і батьків.
- Проводити регулярні інструкції та бесіди з БЖ для учнів, де будуть висвітлені найважливіші аспекти безпеки.
- Співпрацювати з медичними працівниками, психологами та іншими фахівцями для забезпечення необхідної медичної допомоги та підтримки учням.
- Інформувати батьків та надавати їм поради щодо безпеки дітей.
- Проводити регулярні огляди і процедури оновлення заходів безпеки, враховуючи нові ризики і ситуації.
Наголошу на тому, що в умовах воєнного стану роль класних керівників та педагогів надзвичайно важлива. Ми маємо не лише навчатися, але й гарантувати безпеку та добробут наших учнів. Робота з профілактики дитячого травматизму та охорони життя і здоров'я дітей потребує нашої постійної уваги, координації з іншими фахівцями та співпраці з батьками. Тільки разом ми зможемо забезпечити максимальний рівень безпеки та захисту для наших учнів.
Доповідь 2
Про організацію роботи з батьками в сучасних умовах.
Наша професійна діяльність завжди вимагає адаптації до надзвичайних ситуацій, і важливо знати, як ефективно взаємодіяти з батьками в періоди кризових подій. Насамперед, хочу відзначити, що в таких непростих умовах взаємодія з батьками стає ще більш важливою, оскільки зміцнення спільної роботи з сім’ями створює сприятливу і безпечну атмосферу для наших учнів, зменшує стресові впливи та сприяє підтримці та взаєморозумінню в умовах нестабільності.
Одним із важливих аспектів взаємодії з батьками є підтримка інформаційного зв’язку. У нашому закладі освіти ми маємо використовувати всі доступні засоби комунікації для забезпечення постійного зв’язку з батьками. Електронні листи, SMS-повідомлення, месенджери та соціальні мережі можуть стати відмінними засобами швидкої та ефективної комунікації. Організація онлайн-зустрічей, вебінарів та відеоконференцій також може бути корисною для забезпечення взаємодії з батьками, зокрема для проведення батьківських зборів, консультацій, презентацій тощо.
Другим аспектом є врахування індивідуальних потреб батьків. Умови воєнного стану можуть суттєво вплинути на психологічний стан батьків, їх готовність до співпраці із закладом освіти. Класний керівник повинен звернути увагу на це та виявляти витримку та толерантність. Важливо створювати можливості для індивідуальних зустрічей з батьками, де вони можуть висловити свої питання та пропозиції. Такі зустрічі можуть допомогти класному керівнику зрозуміти особливості кожної родини та відповідно до цього пристосувати свою роботу.
Третім аспектом є організація психологічної підтримки батьків. В умовах воєнного стану багато батьків можуть переживати стресові ситуації, бути занепокоєні за майбутнє своєї родини та дітей. Класний керівник повинен бути готовим надати підтримку, поставитися з розумінням до емоцій та потреб батьків. Організація консультативної роботи, спільних занять, тренінгів з батьками може допомогти їм знайти внутрішні резерви та стримувати негативні емоції.
Для батьків не меншим важливим аспектом є залучення до спільної діяльності. Навіть у складних умовах батьки можуть бути активними учасниками життя закладу освіти. Залучення до проведення свят, виставок, спортивних змагань, проєктів сприятиме підвищенню інтересу батьків до освітнього процесу та розвитку партнерських відносин.
Наголошу, що організація роботи з батьками в сучасних умовах воєнного стану вимагає від класних керівників додаткових зусиль та толерантності. Важливо бути відкритими до змін, швидко реагувати на потреби батьків та створювати умови для ефективної співпраці. Тільки разом ми зможемо підтримати наших учнів та створити безпечне та стабільне середовище для їхнього розвитку.
Доповідь 3
Організація виховного процесу в умовах війни.
Зміст та підходи до виховної роботи.
Сьогодні перед закладами освіти постають нові виклики, які потребують особливої уваги до виховання учнів. Виховна діяльність у цих умовах є необхідним інструментом для формування сильної, морально зрілої та етично свідомої молоді, яка може впливати на світ навколо нас.
Перш за все, заклад освіти має створити безпечну та стабільну атмосферу для учнів. Умови війни можуть породжувати тривогу, страх та стрес у дітей, тому необхідно забезпечити їхню психологічну підтримку. Для цього необхідно проводити індивідуальні та групові бесіди з учнями, створюючи можливості для вираження їхніх почуттів та емоцій. Вчителі та класні керівники повинні бути доступними для розмов та підтримки, а також сприяти побудові позитивних взаємовідносин між учнями.
Другий аспект, на якому слід зосередитися, - це розвиток моральних цінностей та відповідальності. В умовах війни важливо навчати дітей бути толерантними, співчутливими та вміти приймати рішення відповідно до моральних норм. Варто звернути увагу на питання громадянськості, патріотизму та поваги до прав людини.
Третій аспект - розвиток вмінь та навичок, важливих для мирного співіснування в умовах війни. Важливо навчити учнів конструктивно вирішувати конфлікти, працювати в команді. Потрібно активно використовувати методи проєктної діяльності, де діти можуть спільно працювати над вирішенням проблем та проєктами, спрямованими на допомогу тим, хто потребує підтримки в умовах війни. Рольові ігри, тренінги та інтерактивні методи можуть бути ефективними інструментами у формуванні вмінь спілкуватися та співпрацювати.
Крім того, виховання в умовах війни має бути спрямоване на розвиток у дітей самодисципліни, самоконтролю та вміння приймати рішення в екстремальних ситуаціях. Варто організувати навчання з елементами військово-патріотичної підготовки, спрямованих на формування в учнів фізичної та психологічної стійкості.
Основною метою виховання в умовах війни є формування громадянської позиції та патріотичних цінностей в учнів. Класним керівникам необхідно зосередитися на формуванні патріотичних цінностей, громадянської відповідальності та моральних цінностей, використовуючи інформаційний, індивідуальний, практичний та стимулюючий підходи.
Класним керівникам варто зосередитися на таких аспектах: патріотизм та національна свідомість. Слід активно працювати з учнями, пояснюючи значення рідної мови, національної історії та культури. Важливо розповідати про героїчні вчинки захисників Батьківщини та висвітлювати позитивні приклади патріотичної діяльності. Організація зустрічей з ветеранами може допомогти учням ліпше зрозуміти історичний контекст та відчути глибину національних цінностей.
Громадянська відповідальність. Учні мають розуміти, що вони є активними учасниками суспільства та відповідають за свої дії. Класний керівник може організовувати обговорення актуальних проблем та викликів, залучати учнів до громадських проєктів та волонтерської діяльності. Спільні проєкти з організаціями громадського сектору, партнерство з місцевими громадами або активна участь у соціальних ініціативах можуть створити можливості для того, щоб учні були залученими до громадського життя та реалізовували свій потенціал як громадян.
Моральні цінності та етика. В умовах війни особливо важливо навчати учнів бути морально сильними та відповідальними. Класний керівник може проводити бесіди, дискусії та рольові ігри, спрямовані на розвиток етичних принципів та навичок. Діалогові форми роботи, які сприяють формуванню морального самовизначення, допомагають учням розуміти моральні дилеми та розвивати критичне мислення.
Підходи до виховної роботи:
Інформаційний підхід. Класний керівник повинен бути добре освіченим щодо подій, що відбуваються в країні та світі. Важливо постійно оновлювати свої знання та ділитися актуальною інформацією з учнями, щоб вони могли розуміти втрати та приймати обґрунтовані рішення. Класний керівник може організовувати лекції, презентації, дебати або залучати експертів для надання об'єктивної інформації.
Індивідуальний підхід. Кожен учень має свої потреби та можливості, тому класний керівник повинен враховувати ці особливості при плануванні виховної діяльності. Важливо створити довіру та підтримку для кожного учня, допомогти їм розкрити свій потенціал і розвиватися. Індивідуальні бесіди, консультації, врахування інтересів та особливостей учнів допоможе побудувати плідні стосунки та підтримати розвиток кожного учня.
Практичний підхід. Виховна робота повинна бути не лише теоретичною, але й практичною. Класний керівник може організовувати патріотичні заходи, екскурсії, відвідування музеїв, зустрічі з ветеранами чи активістами громадських організацій. Реалізація проєктів, спрямованих на вирішення актуальних проблем, може сприяти формуванню учнів активними громадянами та показати їм власну вагомість у суспільстві.
Стимулюючий підхід. Під час війни особливо важливо високо цінувати та підтримувати позитивні заслуги учнів. Нагороди та похвала підсилюють мотивацію учнів та підтримують їхній інтерес до виховної роботи.
Виховання в умовах війни потребує нашої постійної уваги та адаптації до нових викликів. Важливо забезпечити взаємодію з батьками та громадськістю, підтримувати відкрите спілкування з учнями та сприяти їхньому психологічному та емоційному благополуччю. Тільки спільними зусиллями ми зможемо створити міцну основу для виховання сильної та морально зрілої молоді, яка зуміє перебороти виклики воєнного часу та сприяти розбудові й процвітанню нашої країни.